قطار آستارا باکو : باکو شهر دوست داشتنی و پایتخت جمهوری آذربایجان بوده که معمولا به خاطر دسترسی بسیار نزدیکش به ایران، هر سال به مناسبت های مختلف پذیرای بسیاری از توریست ها و گردشگران ایرانی می باشد. به جز راه زمینی اتوبوس، تاکسی و ماشین شخصی و یا هواپیما میتوان با قطار نیز به این شهر سفر کرد! بله درست شنیدید! میتوان از ایران به باکو با قطار سفر کرد. قطار باکو از سمت مرز آستارا می باشد. توریست ها و گردشگران تور باکو میتوانند به صورت زمینی به سمت مرز آستارا رفته و همانجا با انجام دادن امور مربوط به خروج از کشور، با استفاده از تاکسی های مرز به سمت ایستگاه قطار استارا رفته و بعد از تهیه کردن بلیط از استارا به سمت باکو حرکت کنند. این قطار چندین ساعت بعد، به ایستگاه مرکزی راه آهن باکو که پشت مرکز خرید 28 مال باکو می باشد، توقف می کند. 

قطار آستارا باکو

ساعت حرکت قطار آستارا باکو

قطار آستارا به باکو هر شب ساعت هشت و قطار باکو به آستارا نیز هر شب ساعت یازده شب حرکت می کنند. این مسیر رفت و برگشت تقریبا نه تا ده ساعت طول می کشد. همینطور باید این نکته را در سفر خود به باکو با قطار بدانید که قطارهای این مسیر کیفیت خوبی نداشته و از قطارهای معمولی استفاده می شود. 

ساعت حرکت قطار آستارا باکو

شرایط خرید بلیط های قطار آستارا باکو

توریست ها و گردشگران تور ارزان باکو اگر میخواهید با قطار به این شهر سفر کنند، باید علاوه بر خرید بلیط قطار آستارا به باکو و همینطور باکو به آستارا، پاسپورت خود را نیز ارائه دهند. این قطار دارای کوپه های سالنی و کوپه های چهار نفره می باشد. 

شرایط خرید بلیط های قطار آستارا باکو

هزینه سفر به باکو با قطار 

در جریان باشدی که اگر میخواهید به شهر باکو سفر کنید، خطی به طور مستقیم از کشور ایران به این شهر نیست و باید از مرز آستارا تا شهر دوست داشتنی باکو را سوار قطار شوید. همینطور اگر دوست ندارید با تور لحظه آخری باکو سفر کنید، استفاده از قطار حتما برایتان لذتبخش و جذاب خواهد بود مخصوصا اگر همراه با دوستان و خانواده تان باشید. هزینه سفر به باکو با قطار نیز برای توریست ها و گردشگران چیزی حدود 48000 تا 55000 تومان می باشد تقریبا معادل پانزده تا هفده دلار. قطار آستارا باکو صبح هنگام و قطار باکو تا آستارا ساعت هشت شب حرکت می کند. 

هزینه سفر به باکو با قطار