قصر کازامیلا در بارسلونا، یک شاهکار معماری : قصر کازا میلا که به آن کاسا میلاد نیز می گویند، بنایی شگفت انگیز و منحصربفرد در قسمت مرکزی شهر بارسلونا می باشد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا این بنا را یکی از موفق ترین بناهای غیر مذهبی معمار معروف آنتونی گائودی می دانند. سالانه تعداد بسیاری از سراسر دنیا به از این جاذبه گردشگری در شهر بارسلونا اسپانیا دیدن می کنند. قصر کازامیلا یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در شهر بارسلون بوده که هر ساله میزبان بسیایر از نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف است. زمانی که از منطقه ایگزمپل بارسلون، قسمت مرکزی این شهر دیدن می کنید، با ساختمانی عجیب و غریب روبرو خواهید شد. این ساختمان که نام آن به معنای خانه میلا می باشد، به اسم لا پدررا نیز بین توریست ها و گردشگران تور اروپا شناخته می شود. قصر کازامیلا از معروف ترین و جذاب ترین نمادهای شهر بارسلونا بوده و همینطور چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی دارد. 

قصر کازامیلا در بارسلونا، یک شاهکار معماری

تاریخچه قصر کازامیلا در بارسلونا

بنای این ساختمان بسیار عجیب و غریب و البته شگفت انگیز ساخته شده است. دوره ساخته این قصر بین سال های 1906 تا 1910 بوده. قصر کازامیلا در بارسلونا به عنوان یک بنای مسکونی و به دستور پدرو میلا ساخته شده. پدرو میلاد یک تاجر اسپانیایی بسیار ثروتمند و یکی از آخرین ساخته های گائودی مهندس معمار اسپانیایی به اسم کازا باتیو است. تاجر معروف پدرو میلاد تصمیم خود را گرفت تا یک ساختمان غیر معمولی بسازد، یک بنایی که خلاقیت گادی را بزرگ تر کند. طراح این ساختمان به اندازه ای نامتعارف بود که حتی فرمانداری محلی نیز به بعضی از جنبه های طرح اعتراض کرد چرا که این طرح از قوانین ساختمان های عادی اطاعت نمیکرد. 

تاریخچه قصر کازامیلا در بارسلونا

معماری شگفت انگیز قصر کازامیلا

ساخت و تاسیس قصر کازامیلا همراه با دوره اوج سبک معماری هنر نو بود. قصر کازامیلا نشانگر هنر و معماری بوده که اشکال تزئینی روشن و بسیار زیبا را به آغوش خود کشامده و از انحنا به جای خط های صاف استفاده کرده است. این کار گائودی در تمام دنیا توسعه و گسترش پیدا کرد و حتی به یک منطقه کاتولیک نشین و کمی قدیمی کاتالان نیز داخل شد. از جمله کسانی که به این سبک رو آوردند میتوان به آنتونیو گائودی اشاره کرد. ساختمان کازامیلا یکی از زیباترین و باشکوه ترین سازه های معمار معروف آنتونیو گائودی بوده که در بارسلونا به عنوان نگین یک تاج در هنر مدرن میدرخشد. توریست ها و گردشگران تور اسپانیا در قسمت داخلی این قصر شکوه و جلال را به صورت دیگر خواهند دید. داخل این قصر نیز مثل نمای بیرونی اش عجیب و پر از انحناست. برای راحتی بازدید توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا، داخل قصر کازامیلا سیستم تهویه هوای مناسب در نظر گرفته شده همینطور دارای یک آسانسور می باشد که البته تا سال ها بعد از تمام شدن کار بنا همچنان ساخته نشده بود. 

معماری شگفت انگیز قصر کازامیلا

پشت بام این بنا

به جرات میتوان گفت یکی از محبوب ترین و بهترین ارتفاعاتی اروپا، پشت بام قصر کازامیلا در بارسلونا است. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا هنگامی که این قصر را توصیف می کردند گفتند که انگار تمام شهر معروف و زیبای بارسلونا زیر پای شما قرار دارد. همینطور جدا از وجود دودکش های شبیه به یک شوالیه قرون وسطی که در حال نگهبانی از ساختمان بوده و شفت های تهویه و پله که همه را به خود مات و مبهوت نگه میدارد، وجود اتاق زیر شیروانی که هم اکنون به یک موزه از آثار بسیار زیبای معماری های آنتونی گائوی و کازامیلا نیز در این محبوبیت تاثیر گذار بوده است. اسم این موزه در قصر کازامیلا اتاق گائودی نام دارد. همچنین توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند در کافه این بنا به استراحت و تست کردن غذاهای مختلف اسپانیایی بپردازند و یا از فروشگاه کتاب و هدایا ساختمان برای خود و اطرافیان هدایا بگیرند.

پشت بام این بنا