قصر مارینو میلان : یکی از جاذبه های دوست داشتنی در شهر میلان که البته از مهم ترین جاذبه های تور اروپا نیز محسوب می شود، قصر مارینو می باشد. این قصر باشکوه و دیدنی در پیازا دلا اسکالا و روبروی اپرا گارنیه قرار گرفته است. قصر مارینو میلان سال 1558 توسط یک بانکدار ثروتمند و شناخته شده به اسم مارینو ساخته شده و معماری آن را معمار معروف همان زمان گالیزو آلسی انجام داده تا البته آن را به عنوان خانه این شخص بسازد. این قصر از زمان قدیم تاکنون تغییر کاربری های بسیاری داده تا در آخر به یک موزه تماشایی برای توریست ها و گردشگران تور ایتالیا تبدیل شده است. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر راجب به این کاخ موزه بدانید. 

قصر مارینو میلان

قصر مارینو و مجسمه لئوناردو داوینچی

قصر مارینو میلان که زمانی خانه این بانکدار ثروتمند بود، در سال 1861 به محل شورای شهر میلان تغییر کاربری داد و به محل کار شهردار تبدیل شد. در آن زمان چیزی که باعث می شد تا توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا برای بازدید از این قصر مصمم شوند، وجود مجسمه بزرگ و زیبای لئوناردو داوینچی باید که درست روبروی این قصر قرار دارد و سالهای سال است که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. ساخت مجسمه این هنرمند معروف و بزرگ از قرن هفدهم تا نوزدهم به طول انجامید. مردم میلان از اینکه لئوناردو از شهر فلورانس به میلان آمده تا در آن زندگی کند بسیار خوشحال بودند به همین خاطر این مجسمه را برای او ساختند و در این منطقه از شهر قرار دادند تا توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا نیز بتوانند با این هنرمند معروف آشنا شوند.  

قصر مارینو و مجسمه لئوناردو داوینچی

تغییر کاربری قصر مارینو به موزه

بعد از مدتی که این قصر از خانه اشرافی بانکدار به محل کار شهردار تبدیل شده بود، دوباره تغییر کاربری داده و به یک موزه و محل برگزاری نمایشگاه های میلان تبدیل شد. امروزه توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا در این موزه میتوانند شاهد تابلوهای نقاشی بسیاری از نقاشان معروف دوران رنسانس تا به امروز باشند. تمام مجسمه ها و مبلمانی که در این موزه میبنید، از زمان رنسانس باقی مانده اند. 

موزه شدن قصر مارینو در میلان

شرایط ورود به قصر مارینو میلان

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای بازدید از این قصر جذاب و دیدنی باید یکسری نکات و شرایط را رعایت کنند. پلیس هایی که دم درب این قصر ایستاده اند، در هر ساعت تنها به بیست نفر اجازه ورود میدهند. بنابراین ممکن است برای بازدید از این قصر چند ساعت معطل شوید که البته ارزشش را دارد. همینطور توریست ها میتوانند فقط روزهای سه شنبه، چهارشنبه و جمعه که موزه باز می باشد، به صورت رایگان از این قصر دیدن کنند.