قصر دوک در ونیز : دوک یکی از نمادهای شهری ونیز و قسمت شمالی کشور ایتالیا بوده که به سبک پرطرفدار گوتیک ساخته شده است. قصر دوک در ونیز برای مدت زمانی محل زندگی دوک ونیز، یعنی بالاترین مقام جمهوری در ونیز بوده است. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند از این کاخ در میدان سن مارکو دیدن کنند. این میدان به تنهایی به خاطر داشتن جاذبه های مختلف و البته مهمی مثل قصر دوک یکی از شناخته شده ترین میدان های ایتالیا و اروپاست. از سال 1935 این میدان به موزه تغییر کاربری داد و در لیست یازده موزه ای که تحت مدیریت بنیاد موزه های شهری ونیز می باشد، قرار گرفت. 

قصر دوک در ونیز

سرگذشت قصر دوک

این قصر بزرگ و باشکوه در سال 1340 میلادی به سبک گوتیک در میدان سن مارکوی معروف ونیز ساخته شده است. قصر دوک از همان ابتدا نشانگر زندگی سیاسی و اداری بوده به همین خاطر زمانی محل زندگی بالاترین مقام جمهوری ونیز که او را دوک صدا می کردند، بود. دوک آنجلو پارتچیپازیو، مرکز دولت را از جزیره مالاموکو به منطقه امروزی ریالتو تغییر داد. این تغییر مقر دولت هنگامی انجام شد که دوک تصمیم به ساخت یک قصر دوک نشینی برای جمهوری شهر ونیز ایجاد کند. متاسفانه چیزی از این قصر قرن نهمی به خاطر آتش سوزی که قسمت های بزرگ آن را در قرن دهم سوزانده باقی نمانده است. قصری که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا خواهند دید به دستور دوک سباستیانو زیانی ساخته شده است. او یک مصلح بزرگ بوده و تمام طراحی میدان سن مارکو ونیز را تغییر داد. 

سرگذشت قصر دوک

معماری و نمای کاخ دوک در قدیم

نمای بیرونی بنای دوک از سنگ های مرمر سفید و صورتی کم رنگ پوشیده شده و با شکل های هندسی زیبا و قوس ها تزئین شده است. هنرمندان ایتالیایی ماهر آنقدر ظریف و با مهارت روی این کاخ کار کرده اند تا به یکی از باشکوه ترین بناهای ونیز و ایتالیا تبدیل شود. قصر دوک در ونیز شامل تالارها، اتاق ها، پذیرایی های بسیار و ... می باشد. دکوراسیون داخلی این کاخ با وسایل بسیار ارزشمندی انجام شده و همینطور از وسایلی که برای زندگی دوک استفاده می شده نیز میتوان در آن پیدا کرد. روی دیوارها و یا سقف بلند این کاخ پر است از تابلوهای رنگ روغن و نقاشی ها. سقف نیز با ریزه کاری هایی به رنگ طلایی و نقاشی های قدیمی تزئین شده است. قصر دوک در ونیز سیاه چال ها، زندان بزرگ و زندان های انفرادی برای حبس کردن افراد داشته که امروزه از آن ها برای بازدید توریست ها و گردشگران تور ایتالیا تنها چند تخته سنگ باقی مانده است. اگر به دنبال منظره ای زیبا و رویایی در شب ها ونیز هستید، پیشنهاد می کنیم یک شب از قصر دوک که نورپردازی زیبایی روی آن انجام شده دیدن کنید.

معماری و نمای کاخ دوک در قدیم

ساعات بازدید از قصر دوک در ونیز

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند با پرداخت بیست یورو هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا هفت شب از قصر دوک در ونیز دیدن کنند.