فواره دبی : یکی از جاذبه های شناخته شده دبی در سراسر دنیا، فواره یا همان آبنمای فوق العاده ای است که در دریاچه برج العرب خود داشته و همراه با موسیقی میرقصد. این آبنما 275 متر طول داشته و بیشتر از شش هزار چراغ در رنگ های مختلف دارد. فواره دبی این توانایی را داشته که آب را تا ارتفاع 150 متر به سمت آسمان پرتاب کند. هزینه ساخت این فواره شگفت انگیز و دیدنی 218 میلیون دلار بوده و طراح آن شرکت وت دیزاین، یک شرکت امریکایی است که آبنمای هتل پلاژیو معرو در لاس وگاس را طراحی کرده است. بعد از اوداکا در مانیل فیلیپین، فواره دبی دومین سیستم فواره بزرگ در دنیا بوده که رقصان است و روی یک دریاچه مصنوعی به مساحت سیزده هکتار در داون تاون دبی قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور دبی از ساختمان های اطراف و یا حتی بیست مایل دورتر نیز میتوانند فواره دبی را تماشا کنند.

فواره دبی

نحوه کار فواره دبی

این آبنما توانایی پرتاب 22 هزار گالن آب تا ارتفاع 150 متر داشته و روبات هایی هستند که برنامه نویسی شده اند تا همزمان آب را به رقص در بیاورند. سوپر نازل های فواره میتوانند 76 متر و نازلهای افراطی میتوانند آب را با فشار تا ارتفاع یک ساختمان پنجاه طبقه ای پرتاب کنند. همانطور که گفته شد از شش هزار چراغ در بیش از 25 رنگ مختلف در ساخت فواره استفاده شده است. از شگفتنی های این فواره، رقصی است که با آهنگ های معروف و بی کلام  داشته. آبنما به گونه ای برنامه ریزی شده که با موسیقی های بی کلام، عربی و پاپ به شکل های مختلف برقصد. البته یکی از تماشایی ترین نمایش فواره جهان به گفته سازندگان فواره و توریست های تور لحظه آخری دبی، متعلق به آهنگ wave یا همان امواج بوده که اثر بیژن مرتضوی می باشد.

نحوه کار فواره دبی

ساعات اجرای فواره دبی

توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی میتوانند روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت یک تا یک و نیم بعد از ظهر و همینطور ساعت شش تا یازده بعد از ظهر به مدت سی دقیقه یک بار و در روزهای جمعه و شنبه در ساعت یک و نیم تا دو بعد از ظهر و شش تا یازده بعد از ظهر از این فواره جذاب دیدن کنند.