عجایب هفتگانه چین : چین با یک 1.3 میلیارد نفر و بیشتر از 55 گروه قومی در مرز خود، به پرجمعیت ترین کشور در دنیا تبدیل شده است. این کشور بزرگ را میتوان به قلعه ای از فرهنگ، اسطوره و افسانه تشبیه کرد که از آثار هنری هیجان انگیز و پر رمز و راه پر است. چین پر از جاذبه های توریستی تاریخی، طبیعی، مدرن و ... بوده که بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن اهمیت بسیاری دارند. این جاذبه ها سالانه، میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را به خود جذب می کند. 

هیمالیا 

این رشته کوه در امتداد مرز چین و نپال در تبت می باشد. هیمالیا را به عنوان سقف زمین می شناسند. این کوه به خاطر بلندترین قله روی کره زمین، یعنی اورست که 29.029 فوت ارتفاع دارد در تمام جهان مشهور و معروف است. هیمالیا بر اثر برخورد صفحه های تکتونیکی حدود هفتاد میلیون سال پیش تشکیل شده است. شاید این موضوع کمی هیمالیا را به دوران باستانی برگرداند، اما همچنان یکی از جوانترین کوه های دنیاست. هیمالیا بزرگ ترین تکه های برف را خارج از قطب ها دارند. این کوه به خاطر قرار داشتن در بالاترین سطح ارتفاع از زمین، برف های بیشتری داشته و سالانه هزاران کوهنورد از تور چین را به سمت خود جذب می کند. قله اورست اسم خود را از انجمن جغرافیایی سلطنتی داشته، زمانی که اندرو وا و بازرس کل هند بریتانیا در سال 1865 نام آن را یونایتد گذاشتند. 

هیمالیا

تراس های برنج در لانگجی 

این منطقه در لانگجی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری چین به عنوان ستون فقرات اژدها شناخته شده است. این زمین هایی که در لانگجی به شکل تراس هستند، زمین های برنج در دامنه های شیب دار بوده و یکی از پربازدید ترین مناطق در آسیا هستند. اگر از فاصله دور به آن نگاه کنید، شاهد یک قطعه اثر هنری زیبا روی زمین خواهید بود. این تراس های برنج در لانگجی، در قرن سیزدهم، زمان سلسله یوان ساخته شده و در زمان سلسه چینگ کامل شده و اکنون یک میراث غنی و فرهنگی هستند. امروزه گردشگران بسیاری از مزارع برنج دیدن می کنند و از شیوه های کشاورزی سنتی آن دیدن کرده و یا آن را برای پیاده روی و عکاسی انتخاب می کنند. 

تراس های برنج در لانگجی

برج مروارید شرقی در چین

این برج در شهر شانگهای چین قرار داشته و یکی از جاذبه های گردشگی اصلی این شهر است. این برج مروارید شرقی که در اصل برج مخابراتی بوده در سال 1994 ساخته شده است و بعد از آنکه به عنوان مرکز مالی جهانی شانگهای اعلام شد، به بزرگ ترین برج چین نیز تبدیل شد. اکنون برج مروارید شرقی در شانگهای با 1536 فوت ارتفاع، پنجمین جایگاه بلندترین برج جهان را ازان خود کرده است. توریست ها و گردشگران تور ارزان چین در رستوران های این برج میتوانند خود و خانواده شان را میهمان یک شام رومانتیک و فراموش نشدنی کنند. همینطور عرشه این برج 1.148 فوت ارتفاع داشته و برای علاقه مندان به عکاسی بسیار مناسب است. علاوه بر اینها دارای یک موزه تاریخی برای شانگهای نیز هست که در طبقه اول قرار دارد. 

برج مروارید شرقی در چین

شهر ممنوعه چین

این منطقه زمانی پایتخت پادشاه باستانی چین بوده و در مرکز پکن قرار دارد. شهر ممنوعه در زمان قدیم محل اقامت 24 امپراتور مینگ و سلسله چینگ، به مدت زمان بیشتر از هفتصد سال بوده است. البته این شهر را به اسم گوگونگ نیز می شناختند. زمانی به شهر ممنوعه تغییر نام پیدا کرد که امپراتور دستور داد هیچکس بدون اجازه او از دروازه ها عبور نکند. این شهر ممنوعه 74 هکتار مساحت داشته و بیشتر از 8700 اتاق دارد. در سال 1987 شهر ممنوعه جزو میراث فرهنگی جهانی در یونسکو به ثبت رسید و از آن پس توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. 

شهر ممنوعه چین

بزرگ ترین مجسمه سنگی بودا دنیا در چین، لشان 

شاید در سفرتان به چین این جمله را از زبان چینی ها شنیده باشید که "کوه یک بودا و بودا یک کوه است" بودا لشان کاملا بیانگر این جمله است. این بودای غول پیکر با ارتفاع 233 پایی، در دل یک صخره ساخته شده. بودای باستانی لشان، بزرگ ترین بودا و بزرگ ترین مجسمه در تمام جهان است. این مجسمه در سال 803 میلادی در سلسله تانگ بوسیله یک راهب به اسم هایتونگ ساخته شده. هم اکنون این مجسمه در سال 1996 به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. 

بزرگ ترین مجسمه سنگی بودا دنیا در چین، لشان

دیوار بزرگ چین

این دیوار که همگی کشور چین را با آن میشناسید، از چند دیوار مختلف بوسیله چندین سلسله چینی مختلف ساخته شده بوده و یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین سازه های این کشور می باشد. این دیوار، بزرگ ترین بنایی بوده که انسان روی کره زمین ساخته و شاید باورتان نشود که از فضا نیز میتوان آن را دید. این دیوار بیشتر از 5.499 و 13.171 مایل طول رسمی دارد. ساخت این دیوار سالیان سال به طول انجامیده . در سلسله چین، ژنرال آن و پادشاه ژنگ اولین دیوارها را در 221 سال قبل از میلاد ساخته اند و قدمت قدیمی ترین دیوار آن را به 2300 سال پیش تخمین زده اند. اما قسمت معروف این دیوار در سلسله مینگ در قرن چهاردهم ساخته شده و این امپراتوری قصد داشت تا ورود قبایل ممنوعه مغولستان را که به پادشاه حمله کردند، ممنوع کند.

دیوار بزرگ چین

ارتش Terra Cotta

این ارتش، جمعی از مجسمه هایی بوده که اولین ارتش امپراتور چینی، چین شی هووان را نشان میدهد. این مجسمه ها سربازان، ارابه ها و اسب ها هستند. بعد از مرگ این امپراتور، مجسمه ها نیز با او در آرامگاه به دفن شدند. آن زمان اعتقاد داشتند که با انجام اینکار از زندگی بعد از مرگ محافظت می شوند. این مجسمه های باستانی در سال 1974 کشف شده و باستان شناس و معماران باستانی چینی بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند. 

ارتش Terra Cotta