شهر ناشناخته و ساکت زوگدیدی در گرجستان : گرجستان فقط تفلیس و باتومی نسیت. این کشور شهرهای کوچک و آرام بسیاری هم داشته که جذابیت های خاص و منحصر بفرد خود را دارند. بسیاری از این شهرها در گوشه و کنار شهر تفلیس مخفی شده اند. بیشتر توریست ها و گردشگران تور گرجستان اکثرا تفلیس و سپس باتومی را برای سفر و گشت و گذار انتخاب می کنند. اما اینبار چرا ریسک نکنید و مقصدتان را به شهر ناشناخته دیگری از این کشور تغییر دهید. از آنجایی که بیشتر توریست ها و گردشگران تنها تفلیس و باتومی را انتخاب می کنند، اینبار برای شما یک شهر ناشناخته و آرام، اما بسیار زیبا و دیدنی را معرفی می کنیم که بازدید از آن میتواند تجربه عالی و البته متفاوتی از سفر به گرجستان باشد. این شهر در پایتخت گرجستان، شهر تفلیس قرار دارد. زوگدیدی یک شهر آرام و دور مانده از نظرهاست که ر منطقه تاریخی سامرگرلو قرار داشته و تا تفلیس 318 کیلومتر و تا دریای سیاه سی کیلومتر فاصله دارد.

 شهر ناشناخته و ساکت زوگدیدی در گرجستان

تاریخچه این شهر آرام گرجستان 

نام این شهر در اوایل قرن هفدهم روی آن گذاشته شده است. زوگدیدی به معنای تپه بزرگ بوده و دلیل استفاده از این نام وجود تپه بزرگی بوده که در قسمت شرقی این شهر قرار دارد. بین قرون هفده تا نوزده این شهر برای گرجستان مرکز فرهنگی و سیاسی بوده. در ططول جنگ کریمه که از سال 1553 تا 1556 به طول انجامیده این شهر بوسیله عثمانی ها فتح شد اما اوایل سال 1556 با رهبری لکشر پرنس گریگول دادیانی، این شهر دوباره به گرجستانی ها برگشت. زوگدیدی در طول سالها، چند بار مورد تجاوز و عجوم عثمانی ها قرار گرفت، تا جایی که در یک حمله عثمانی ها کاملا سوخت و نابود شد. اما امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان میتوانند چهره و بافت قدیمی این شهر را ببینید. در زمان گذشته بعد از مرگ یک پادشاه، از چهرو او یک ماسک ساخته می شود. انی ماسک که ترکیبی از موم و گچ بوده روی صورت ناپلئون گذاشته شده تا شکل او را بگیرد. از آن به بعد به آن ماسک، ماسک مرگ ناپلئون می گویند. 

 تاریخچه این شهر آرام گرجستان

جاذبه های گردشگری شهر زوگدیدی در گرجستان 

این شهر شاید به نظر خیلی شهر توریستی به نظر نیاید، اما در عوض کاخ های فوق العاده و تماشایی، کاخ و موزه دادیانی، کاخ ملکه، کلیساهای جامع مثل کلیسای متسخوارکاری دارد. همینطور جاذبه های دیگری هم داشته که در ادامه هرکدام را برای توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان معرفی می کنیم :

پارک ملی کولختی گرجستان

این پارک ملی برای تماشای پرندگان و طبیعت بسیار مناسب بوده و به همین منظور تورهایی هم برای آموزش درباره آن ها در این پارک برگزار می شود. این پارک در واقع محل برگزاری تورهای قایق سواری در دریاچه پالیاستومی و رودخانه پیچوری می باشد. 

 پارک ملی کولختی گرجستان

دریاچه توباوارچخیلی گرجستان

این دریاچه در منطقه ای کوهستانی قرار داشته و دارای آب های شفاف و زلالی بوده، به همین خاطر به دریاچه کریستالی مشهور است. 

 دریاچه توباوارچخیلی گرجستان

کاخ دادیانی گرجستان

ماسک مرگ ناپلئون که یادتان هست؟ این ماسک در کاخ دادیانی قرار داشته و قدمت آن به سال 1833 برمیگردد. کاخ دادیانی نشانگر یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه های این شهر از نظر تاریخی و معماری بوده و البته قدیمی ترین موزه های منطقه قفقار می باشد که امروزه بیشتر از 41 هزار شی از زمان باستانی تا قرن نوزدهم در آن نگهداری شده و برای مردم نمایش داده می شود. 

 کاخ دادیانی گرجستان

دسترسی های نزدیک به شهر زوگدیدی گرجستان

اگر در تفلیس اقامت دارید، میتوانی به راحتی و با استفاده از یک قطار به شهر تاریخی زوگدیدی برسید. این شهر در مسیر شهرهای مستیا و سوانتی قرار داشته و در آن میتوان کاخ های بسیاری را دید.