گرجستان يکي از کشورهاي واقع در مرز آسيا و اروپاست که در حال تبديل شدن به يکي از مقاصد گردشگران جهان است. ساکنان اين کشور نياز به جستجو براي پيدا کردن يک طبيعت مناسب ندارند زيرا تمام اين کشور منطقه زيبا و طبيعي از دره‌هاي فراوان تا جنگل‌ها، غارها، دشت‌ها، برج‌ها و کليساهاي بسيار تاريخي است که ارزش بازديد را دارند. در ادامه مطلب با لست تور همراه باشيد تا 6 دليلي که شما را براي سفر به گرجستان قانع مي‌کند بيان کنيم.

1-مردم گرجستان

يکي از مهم‌ترين دلايلي که باعث مي‌شود گرجستان را دوست داشته باشيد، مردم اين کشور است. آن‌ها بسيار خوب، گرم، صميمي و مهربان هستند و مي‌توانيد به راحتي با مردم به گفت و گو بپردازيد. در واقع مردم گرجستان اعتقاد دارند که مهمان هديه‌اي از طرف خداوند است و مي‌خواهد در زمان حضورتان در اين کشور کاملاً به شما خوش بگذرد.

مردم گرجستان

2-غذاي گرجستان

غذاهاي گرجستان کاملاً منحصر به فرد است و بيشتر آن‌ها ترکيبي از گوشت و سبزيجات طبيعي منطقه است. براي مثال khinkali يک غذاي پرشده با گوشت پنير و قارچ است. Khachapuri Adjaruli نيز يک غذاي مثلثي شکل است که با پنير، تخم‌مرغ و کره است که طمع بسيار خاصي را به شما هديه خواهد داد.

اگر در تور گرجستان خود به دنبال غذاهاي معروف گرجستان هستيد اين مطلب را از دست ندهيد.

غذای گرجستان

3-طبيعت زيباي گرجستان

طبيعت گرجستان چيزي است که مردم اين کشور به آن افتخار ميکنند. رشته کوه‌هاي قفقاز، کوه‌هاي پوشيده از برف، سواحل دريا سيه، آبشارهاي فراوان، تپه‌ها و مراتع سر سبز و همچنين زمستان‌هاي مناسب براي ورزش‌هاي زمستاني، اسکي و اسنوبرد چيزي است که در کمتر کشوري مي‌توانيد پيدا کنيد. اگر به دنبال بهترين زمان براي سفر به گرجستان هستيد اين مطلب را از دست ندهيد.

4-شهر غاري گرجستان

فقط ديدن همين شهر غاري براي سفر به گرجستان کافي است. اين کشور محل وجود غارهاي گوناگون و عجيب و غريب است

يکي از اين غارها Uplistsikhe است يک شهر غار باستاني که يکي از قديمي‌ترين غارهاي سکونت‌گاه انسان در گرجستان است.

همچنين غارهاي مشابه ديگري به نام‌هاي Prometheus، Sataplia و Vardzia در اين کشور وجود دارند.

5- کليساهاي تاريخي گرجستان

در گرجستان هر طرف را نگاه کنيد يک کليساي تاريخي زيبا و جذاب خواهيد ديد. کليساهاي بقراتي و مکتهاتا از جمله مشهورترين آن‌هاست که در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده‌اند. در واقع مي‌توان گفت کليساهاي گرجستان نشان دهنده وضعيت هنر، فرهنگ، معماري و تاريخ اين منطقه است.

6-موزهاي گرجستان

بخاطر تاريخ کهن و فرهنگ غني اين کشور تعداد فراواني موزه در آن وجود دارد. اي موزهاي توصيفي جالب از تاريخ اين کشور براي شما بيان مي‌کند. ازجمله بهترين موزها مي‌توان به موزه تاريخ آتلانتا، موزه هنر، موزه ملي و... مي‌توان اشاره کرد.

موزه های گرجستان

همچنين بخوانيد:

چرا گردشگران ايراني جديدا به گرجستان مي روند؟