تمدن چند هزار ساله کشور وایکینگها، کوهستانهای رویایی پوشیده از جنگل، زمین های مرتفع، دریاچه زیبای دیستریکت، جلگه های سرسبز و حاصلخیز اسکانیا و مناظر شگفت انگیز جزیره جوردگان، همه و همه دست به دست هم دادند تا کشور سوئد لقب نگین زیبای اسکاندیناوی را به خود اختصاص دهددر این کشور، خانه های زیبا و کلیساهای قدیمی سنگی با معماری خاص شما را به یاد فیلم های تاریخی می اندازند. نزدیکی به قطب شمال و دهکده های ماهیگیری بسیار زیاد کشور سوئد را به مکانی حیرت انگیز تبدیل کرده است.

سوئد

از ویژگی های طبیعی و خدادادی این کشور متفاوت بودن زمان شبانه روز در ایام مختلف سال است که موجب شده این کشور یکی از منحصر به فردترین کشورهای جهان به شمار آید. در اوایل تابستان خورشید 18 ساعت خود را به رخ انسان ها می کشد و طبیعت را از گرمای دلپذیر خود سیراب می کند اما در اواخر پاییز حضور کمرنگ 6 ساعته دارد.

سوئد

در سوز و سرمای زمستان  در مناطق خاصی در سوئد قصرهای یخی زیبایی بنا می شود که تماشا آنها خالی از لطف نیست.پایتخت سوئد، شهری بسیار رویایی است  که بر روی مجمع الجزایر استکهلم ساخته شده، این شهر در حقیقت با 14 پل به هم متصل است و به همین دلیل ونیز شمال اسکاندیناوی لقب گرفته است. در هزارتوی کوچه پس کوچه ها و خیابان های این شهر بناهای تاریخی همانند کاخ سلطنتی پادشاه، ساختمان گلوبن با ظاهری کروی و ارتفاع 85 متر و عرض 110 متر، هر گردشگری را مجذوب خود می کند. با مشاهده زیبایی های بی پایان شهر استکهلم گذر زمان را درک نخواهید کرد.در تور سوئد تماشای ابنیه تاریخی ، عبور از پل های زیبا، جزیره گردی و قدم گذاشتن در سواحل آرام سوئد را از دست ندهید. با اقامت در هتل های دیپلمات، نوبیس، لیدمار و خرید در فروشگاه های بزرگ معروف ایکیا و خیابان گالما که به خیابان سوغاتی معروف است، سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. البته باید بدانید که اکثر مردم سوئد به زبان انگلیسی صحبت می کنند و ساعت استکهلم از تهران به اندازه 2.30 ساعت عقب تر است.شهر زیبای گوتنبرگ می تواند مقصدی حیرت انیز برای شما باشد. هیچ گاه نمی توانید چشم از مناظر زیبا و بی مانند این شهر همچون موزه شیک و هنری استرندورکت، فانوس پاترنوستر و مسیرهای مختص کوهنوردی بردارید.

سوئد

شهر جذاب مالمو نیز یکی دیگر از مناطق دیدنی کشور سوئد است. ویژگی هایی که این شهر را خاص و جذاب جلوه می دهد داشتن نماهای قدیمی کلاسیک  در کنار مدرنیزه بودن شهر است. قدیمی بودن آن به علت قلعه  باستانی مالموس اسلات می باشد. دالان های تو در توی بزرگ و کوچک به سبک دوران کهن این قلعه را به شاهکاری بی همتا بدل کرده است. دیگر اینکه این شهر مدرن است به علت وجود آسمان خراشی به نام ترنینگ که شاهکار معماری معاصر تورسو است. این ساختمان بسیار بزرگ مارپیچ حدود 190 متر ارتفاع دارد و یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر مالمو به شمار می آید.

سوئد