سوغات کشور گرجستان : گرجستان زیباترین سوغاتی ها را دارد. بیشتر سوغاتی های کشور گرجستان وسایل زینتی،صنایع دستی، مجسمه های فلزی و چوبی، بشقاب های رنگی و .. که در ادامه برای شما در سایت لست تورز معرفی میکنیم از جمله سوغاتی هایی هستند که خود مردم گرجستان هم به یکدیگر کادو میدهند! درواقع هدیه دادن و سوغاتی آوردن از مسافرت در گرجستان برای یکدیگر از آداب و رسوم این مردم است. اگر شما هم به تور گرجستان رفتید حتما عکسی از سوغاتی های خوب گرجستان برامون ارسال نمایید.


پاپاخی سوغات کشور گرجستان ‏


پاپاخی گرجستان بر گرفته از اسم ترکی "پاپاخ " به معنای کلاه می باشد , پاپاخی یک کلاه از پشم نرم گوسفندان گرجستانی که بسیاری از بومیان این کشور نیز از آن استفاده میکنند.
 پاپاخی سوغات کشور گرجستان ‏
تکا سوغات کشور گرجستان ‏


تکا گرجستان نوعی نخ یا پشمی است که از گوسفند بدست آمده و بیشتر لباس های پشمی مثل کت و کفش روفرشی و لوازم تزئینی نمدی را با آن میسازند.
لذیذترین و مقویترین خوراکی در گرجستان که در هر خانه از این کشور پیدا شده و بسیار محبوب توریست ها و گردشگران تور گرجستان است.

تکا سوغات کشور گرجستان ‏
 
تیکلپی سوغات کشور گرجستان


توریست های علاقه مند به تست کردن انواع و اقسام غذاها و خوراکی های بین المللی حتما باید بدانند که لواشک خانگی تیکلپی گرجستان جزو محبوب ترین لواشک های میوه ای دنیاست. از دیگر سوغات کشور گرجستان میتوان به فرش ها و گلیم های خوش آب و رنگ و بدلیجات ها و محبوب ترین آنها، خنجر و شمشیرهای گرانبها اشاره کرد.

تیکلپی سوغات کشور گرجستان ‏