سوغاتی باکو : برای خریدن سوغاتی باید فکر این باشید که آیا در چمدان هایتان جا میشود یا نه ؟ باید اضافه بار را هم در نظر بگیرید. شهر باکو سوغاتی های جالب و زیبایی دارد که قیمت هایت آن از یک مغازه به یک مغازه دیگر ممکن است متفاوت باشد. اگر میخواهید بهترین سوغاتی ها را با ارزان ترین قیمت بخرید کوچه پس کوچه های باریک بازار های قدیمی شهر زیبا و دیدنی باکو را انتخاب کنید.

استکان آرمودو سوغاتی باکو

استکان های رنگی آرمودو یکی از مهم ترین و زیبا ترین سوغاتی های باکو میباشد همینطور شی مهمی در فرهنگ آذربایجان دوست داشتنی است. این استگان به شکل گلابی بوده و درواقع مورد مهمی که این استکان را متفاوت تر از بقیه کرده همان شکل گلابی است که دارد. هزینه این استکان ها نیر بسته به مواد سازنده و کیفیتش دارد که معمولا از پنج منات تا 150 منات است.

استکان آرمودو سوغاتی باکو

فرش سوغاتی باکو

یکی از سوغاتی هایی که برای توریست ها و گردشگران تور باکو بسیار محبوب بوده و جزوی ار هنر سنتی این آذربایجان است؛ فرش هایی زیبا نقش میباشد. در این بازار میتوانید فرش ها و گلیم های بسیار زیبا با نقش و نگار های ملی را ببینید. یکی از بهتترین برندهای محلی این بازار در زمینه فرش، آذرخلچا بوده که قدمت بسیار داشته و طراحی های بی نظیر احمد فیگ او را به معروف ترین طراح فرش دنیا تبدیل کرده است.

فرش سوغاتی باکو

نقاشی با نفت خام سوغاتی باکو

در کوچه پس کوچه های باریک این بازار، سبیر کوپورگلو با انگشتان دست خود و نفت خام نقاشی های بسیار جذابی میکشد که میتواند سوغاتی خوبی باشد شما میتوانید تصویر خود یا هر کس دیگری که میخواهید را با روی کاغذهای مخصوص با نفت خام داشته باشید.

نقاشی با نفت خام سوغاتی باکو

روسری و کلاه سوغاتی باکو

از جمله سوغاتی های ساده و سنتی این شهر، روسری ها و کلاه هایی است که با پارچه های ابریشمی با طرح ها و نقش های ملی برای خانم ها دوخته شده و بسیار دوست داشتنی هستند

روسری و کلاه سوغاتی باکو

بازی تخته نرد سوغاتی باکو

یکی از بازی های مورد علاقه مردان این کشور تخته نرد است. دسته کم هرکسی در خانه خود این بازی را دارد. اما این تخته نردها تخته نردهای معمولی نبوده و برای ساخت آن از چوب های مرغوب و خاصی استفاده میکنند که روی آنها نقش هایی از باکوی قدیم و مکان های مهم آن طراحی شده است.

بازی تخته نرد سوغاتی باکو