ساحل سحر آمیز باتومی گرجستان : یکی از معروف ترین سواحل باتومی که در کنار دریای سیاه قرار داشته، ساحل سحر آمیز می باشد. این ساحل در قسمت جنوبی بندر پوتی و در فاصله شصت کیولمتری از شمال بندر باتومی قرار دارد. نام اصلی این ساحل اورکی بوده اما به خاطر خاصیت درمانی باورنکردنی که شن هایش دارند، بین توریست ها و گردشگران تور گرجستان به ساحل سحرآمیز معروف شده است. ترکیب رنگی خاک این ساحل به رنگ های قهوه ای و خاکستری باعث ایجاد منظره ای بسیار زیبا شده که واقعا تماشایی می باشد. این ساحل در زمان شوروی سابق، یکی از بهترین مناطق تفریحی شوروی بود و همچنان هم میتوان در آن بعضی از آثار و باقی مانده های تفرجگاه های شوروی سابق را دید. 

ساحل سحر آمیز باتومی گرجستان

دلیل نامگذاری این ساحل به اسم سحرآمیز

دلیل اینکه این ساحل شهر باتومی گرجستان، سحرآمیز لقب گرفته، به خاطر مردم گرجستان بوده که از زمان های قدم اعتقاد داشتند که خاک های ساحل اورک باتومی شفابخش بوده و برای بدن بسیار مفید است. به همین دلیل است که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری گرجستان برای درمان بیماری خود و یا جلوگیری از بیماری این ساحل را انتخاب می کردند و بدن خود را در خاک این ساحل قرار می دهند. 

دلیل نامگذاری این ساحل به اسم سحرآمیز

خاصیت درمانی شن های این ساحل

تنها دو منطقه در دنیا وجود دارند که ماسه و خاک آن ها دارای خاصیت درمان و شفابخش هستند که یکی از آن ها ساحل سحر آمیز باتومی در گرجستان است. در قرن نوزدهم میلادی بوده که دانشمندان دریافتند خاک های ساحل اورک باتومی خاصیت درمانی و شفابخش داشته و آن را تایید کردند. خاک های ساحل سحر آمیز باتومی گرجستان خاصیت مغناطیسی داشتند و میدان مغناطیسی اثر خاصی روی ارگانیسم بدن انسان دارد و در نتیجه موجب جلوگیری از بیماری های عصبی، قلبی و عروقی می شود. خاک ساحل سحر آمیز باتومی، به خاطر تاثیر بسیار زیادی که روی سلامت پوست و زیبایی صورت داشته، توریست ها و گردشگران بسیاری از تور ارزان گرجستان را به سمت خود کشانده است. 

خاصیت درمانی شن های این ساحل