ساحل جومتین پاتایا : اگر در سفرتان به پاتایا میخواهید یک روز را در آرامش و به دور از شلوغی و هیاهوی شهر به استراحت و تفریح بپردازید، به شما ساحل جومتین را پیشنهاد میکنیم. این ساحل شش کیلومتری شنی، درختان نخل بسیار زیادی داشته که باعث زیباتر شدن آن شده اند. همینطور لبه های آب نیز کمی شیب دار بوده. این ساحل دقیق در پاتایا قرار نداشته و برای رسیدن به آن باید از پاتایا خارج شده و به سمت شهر جامتین یا جومتین رفت. شهر جامتین نیز مثل شهر توریستی پاتایا، بین توریست ها و گردشگران تور تایلند محبوب بوده ولی بیشتر ساکنان آن را مهاجران دائم و کارگران تشکیل داده اند به همین خاطر همیشه خلوت است. این ساحل شهر جومتین نیز در اواخر دهه 1990 مدت ها بعد از اینکه پاتایا به یک تفرجگاه ساحلی این منطقه شده بود، جومتین به تازگی به یک مکان محبوب برای توریست های سنتی پاتایا شد. هم اکنون ساحل جومتین پاتایا با هتل ها، رستوران ها و آپارتمان های بلند احاطه شده است اما همچنان ارامش و خلوتی خود را حفظ کرده است. 

ساحل جومتین پاتایا

امکانات تفریحی در ساحل جومتین پاتایا

در این ساحل میتوان انواع و اقسام تفریحات آبی مثل موج سواری با کایت، پاراسیلینگ، جت اسکی و باد سواری، والیبال ساحلی و ... را امتحان کرد. همینطور تعدادی رستوران و کافه مختلف در کنار ساحل وجود داشته که توریست ها میتوانند از آن ها برای خود انواع و اقسام غذاهی دریایی، بین المللی، تایلندی، فست فود و نوشیدنی های مختلف سفارش بدهند. از بهترین تفریحات ساحل جومتین پاتایا، جت اسکی سواری و موتور سواری هستند. 

امکانات تفریحی در ساحل جومتین پاتایا

اقامتگاه ها و هتل های ساحل جومتین پاتایا

اولین هتل هایی که در ساحل جومتین ساخته شد، به اویل دهه 1980 برمیگردد. در دهه 1970 فقط هر از گاهی قایق سواران به این ساحل رفت و آمد می کردند اما درست از زمانی که رفت و آمد توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند به این ساحل زیاد شد، ساخت و سازهای بسیاری در طی یک یا دو دهه گذشته در آن صورت گرفت. هم اکنون با وجود هتل ها، آپارتمان ها و میهمان خانه هایی که در خود دارد، یکی از آرام ترین و خلوت ترین تفرجگاه های ساحلی تایلند محسوب می شود. این هتل ها و اقامتگاه ها در ساحل جومتین قیمت بسیار مناسبی هم برای توریست ها و گردشگران پیشنهاد میدهند. 

اقامتگاه ها و هتل های ساحل جومتین پاتایا

دسترسی های نزدیک به ساحل جومتین پاتایا

ساحل جومتین پاتایا در فاصله دو کیلومتری از قسمتی جنوبی پاتایا و در فاصله چهار کیلومتری از پاتایا قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند با سوار شدن به تاکسی از پاراتمناک هیل، با فاصله ده دقیقه ای به ساحل برسند. همینطور میتوانید از شهر بانکوک نیز با استفاده از اتوبوس های ترمینال اصلی اتوبوسرانی پاتایا به این شهر رسیده و از آنجا با پرداخت پنج تا بیست به ساحل جومتین پاتایا برسید.