زیباترین قلعه های یونان : کشور یونان به خاطر داشتن تاریخی غنی و جاذبه های تاریخی بسیار زیادی دارد. بسیاری از آثار و جاذبه های باستان شناسی در یونان معروف بوده و دارای صدها قلعه می باشد. به خوبی از این قلعه های یونان محافظت شده و تعداد بسیاری از آن ها باقی مانده اند. در ادامه برای توریست ها و گردشگران تور اروپا 5 تا از زیباترین قلعه های یونان را معرفی کرده ایم تا از جاذبه های جدیدی در این کشور اروپایی دیدن کنید. در ادامه همراه لست تورز بمانید. 

قلعه کاوالا یونان

این قلعه یونان در قسمت شمالی شهر قرار داشته و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. این قلعه از آکروپولیس بیزانس که در سال 1391 نابود شده، الهام گرفته و ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا اجازه دارند از برج ها، مخزن ها، فضای داخلی دادگاه و همینطور تئاتر آن در فضای باز این قلعه دیدن کنند. در این قلعه یک کافه تریا با محیطی جذاب و زیبا قرار داشته که هر ساله به خاطر قلعه مراجعه کنندگن بسیاری دارد. 

قلعه کاوالا یونان

کاخ شوالیه‌ ارشد در رودز

شهر رودز یونان مورد حمله بسیاری از امپراتوری ها و تمدن ها بوده به همین خاطر قلعه های بسیاری دارد. این شهر در قرون وسطی یک شهر توسعه یافته و بسیار زیبا بوده که البته امروزه یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می آید. قلعه ها کاخ های بسیاری در این شهر وجود دارند که یکی از آن ها کاخ کاخ شوالیه‌ ارشد می باشد. این کاخ یک قلعه قرون وسطایی بوده که بوسیله شوالیه های سنت جان در قرن چهاردهم ساخته شده است. از این قصر اول به عنوان محلی برای اقامت فرماندار محلی و ترک ها استفاده می شد. ساختار کاخ شوالیه‌ ارشد یکی از بهترین قلعه های حفاظت شده در اروپا بوده و همچنین یکی از بهترین و مهم ترین جاذبه های شهر رودز می باشد. 

کاخ شوالیه‌ ارشد در رودز

قلعه تسالونیکی یونان

قلعه تسالونیکی از جمله گنجینه های این کشور بوده که در بالای تپه شهر قدیمی آنو پلی قرار دارد. این قلعه از نظر منظره، چشم انداز بسیار خوبی به سمت دریای اژه و بندر دارد. این قلعه در زمان بیزانسی ها ساخته شده و دارای یک قلعه بیزانس و پریدرومو می باشد. دیواره های قلعه تسالونیکی در سال چهارم میلادی ساخته شده و همینطور بعد از چند سال که عثمانی ها شهر را فتح کردند، چند برج این قلعه نوساز شده و چند برج دیگر به آن اضافه شدند. برج های جدید این قلعه به Eptapyrgio که به معنی هفت برج است نیز معروف می باشد. 

قلعه تسالونیکی یونان

قلعه اسکروز یونان

این قلعه یونان در شمالی ترین قسمت شهر اسکوروس قرار داشته و چشم انداز فوق العاده زیبایی به سمت سرزمین و دریا دارد. این قلعه به خاطر تاریخچه طولانی و ریشه های ساختش که به مربوط به دوران بیزانس می باشد بین توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا بسیار معروف می باشد. معماری ساده و بسیار زیبای این قلعه در صومعه ای در آژیوس جورجیوس زیباتر و خاص تر کرده است. این قلعه در قرن دهم ساخته شده است. 

قلعه اسکروز یونان

قلعه لپانتو در یونان مرکزی

یکی از بهترین قلعه های محافظت شده در یونان، قلعه لپانتو یا Nafpaktos می باشد. این قلعه دارای معماری شاهکار و بسیار زیبای یونای بوده و مثل دیگر قلعه های این کشور در قسمت بالای تپه شهر قرار دارد. در طول تاریخ چند کشور ترک ها، ونیزی ها و انگلیسی ها به این قلعه حمله کرده اند. شهر nafpaktos به خاطر جنگ لپانتو که در سال 1571 رخ داد بسیار معروف و شناخته شده است. این جنگ موجب متحد شدن اسپانیایی ها، ونیزی ها و هاسبورگ ها برای نابودی امپراتوری عثمانی شد.  

قلعه لپانتو در یونان مرکزی