جدا از مسئله مراکز خرید و جاذبه های گردشگری، دبی جشنواره ها و فستیوال های بسیار خوبی که داشته همین موضوع دومین دلیل هجوم توریست ها و گردشگران تور دبی به امارات می باشد. با اینکه مساحت این شهر به طور کلی کمتر از 6% کل خاک امارات متحده بوده اما بعد از ابوظبی دومین شهر بزرگ در بین شیخ نشین های هفتگانه این کشور می باشد و همینطور با وجود بیشترین جمعیت، پایتخت تجاری این کشور محسوب می شود. امروزه دبی پیشرفت های بسیار زیادی داشته که باعث جذب میلیون ها میلیون توریست و تاجر شده است. دبی در طول سال جشنواره ها و فستیوال های مختلفی برگزار کرده که با نزدیک شدن به دی ماه تصمیم گرفتیم رویدادهای دبی در این ماه را برای شما معرفی کنیم، با لست تورز همراه باشید. 

نمایش نور دبی

این نمایش هر سال در شب اول ژانویه توسط شرکت Emaar برگزار خواهد شد. این نمایش سال گذشته بیشتر از یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت! نمایش نور که در برج الخلیفه برگزار شد، رکورد جهانی بزرگ ترین نمایش نور و صدا را بدست آورد. نگران از دست دادن این نمایش نباشید. چرا که نمایش نور تا پایان ماه مارس ادامه داشته و در آن از 109 مترمربع پرتوهای قدرتمند نور و چراغ های LED استفاده می شود. در این شب از سال، بلندترین برج جهان به یکی از روشن ترین مناطق دنیا تبدیل می شود. در نمایش نور دبی میتوانید رنگ پرچم این کشور، نمادهای طبیعت و همینطور عکس شیخ زاید بن سلطان آل نهیان که پدر بنیان گذار امارات متحده عربی بود را دید که به عنوان احترام در معرض نمایش گذاشته شده است. 

زمان برگزاری : 11 دی ماه تا 11 فروردین 

نمایش نور دبی

قاب عکس دبی

این جاذبه دبی که به تازگی افتتاح شده، یک قاب عکس بسیار بزرگ بوده که در پارک زبیل قرار دارد. در این قاب عکس توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند از یک طرف بناهای تاریخی دبی را دیده و از سمت دیگر ساختمان ها و برج های مدرن مثل برج الخلیفه در شیخ زاید را ببینند. این قاب عکس دو برج به ارتفاع 150 متر بوده که توسط یک پل شیشه ای 93 متری به یکدیگر متصل شده تا شما بتوانید منظره ای 360 ببینید. 
این قاب در ورودی 4 پارک زبیل قرار داشته و هزینه بلیط برای بازدید از آن برای بزرگسالان 50 درهم و برای کودکان 20 درهم و برای کودکان زیر 3 سال رایگان می باشد. توریست ها و گردشگران میتوانند از ساعت 10 صبح تا 7 شب از این قاب دیدن کنند. 

زمان : 11 دی ماه الی 11 فروردین ماه 

قاب عکس دبی

نمایشگاه هیپرید رشید الخلیفه دبی

رشید الخلیفه یک هنرمند معاصر از دبی است. وی فعالیت خود را با واقع گرایی، فردیت گرایی و تجسم گرایی در زمینه رنگ شروع کرده. رشید الخلیفه هر سال آثار خود را در گالری آیام از دی ماه تا فروردین برای عموم در معرض نمایش قرار میداد. معمولا هنر او نقاشی های هیبرید و مجسمه سازی به شکل سه بعدی است و عناصر استفاده شده از آن معمولا آلومینیوم و فولاد ضد زنگ می باشد. 

زمان بازدید : 30 دی ماه الی 19 اسفند ماه 

نمایشگاه هیپرید رشید الخلیفه دبی

نمایشگاه یک آهنگ، یک داستان و یک کشتی خالی

این نمایشگاه که Sudarshan Shetty نامیده می شود، در گالری لیلا هلر در خیابان آلسرکال قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور دبی در بازدید از این نمایشگاه میتوانند خیابان هنری و زیبای آلسرکال را نیز ببینند. این نمایشگاه بوسیله این هنرمند مفهومی هنر برگزار شده و شامل دو قسمت یک آهنگ، یک داستان و یک کشتی خالی می باشد. قسمت اول این نمایشگاه به شکل موسیقی و فیلم روی صفحه نمایش نشان داده شده و برگزار می شود. قسمت دوم شامل یک ویدئو و همینطور قطعات ساخته شده از چوب است.

زمان : 30 دی ماه 

نمایشگاه یک آهنگ، یک داستان و یک کشتی خالی