روستای باغو کیش : کیش به جز قسمت شهری مدرن و توسعه یافته خود، اماکن و جاذبه های تاریخی بسیار نیز داشته که زندگی مردمان قدیم جزیره را نشان میدهد. یکی از همین اماکن قدیمی و تاریخی، روستای باغو است که اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است. این روستای قدیمی و تاریخی آثاری داشته که به قرن نهم قمری برمیگردد و از قدیمی ترین روستاهای ایران می باشد. روستای باغو، مردمانی خوش قلب و میهمان نواز داشته و همینطور طبیعت سرسبز و زیبایی دارد. نام این روستا از نام پیرزن صد ساله ای به اسم باغو برگرفته شده. این پیرزن در زمان های قدیم، زمانی که کیش در تصرف پرتغالی ها بود، در باغو زندگی می کرد. البته در داستان ها و روایاتی که درباره این پیرزن هست، آن را با نام افسانه ننه باغو به یاد می آورند. توریست ها و گردشگران تور کیش میتونند از سمت میدان غروب به سمت جاده باغو حرکت کرده و یا از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستای تاریخی و زیبا برسند.

روستای باغو کیش

طبیعت روستای باغو کیش

در این روستا درختان بومی بسیاری وجود دارند. از معروف ترین این درخت ها که بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش نیز شناخته شده می باشد، درختان کهنسال لور می باشد. این درختان که از کمیاب ترین گونه های درختی در دنیا هستند، از خانواده درخت انجیر بوده که برگ های بیضی شکل دارند. درختان لور میوه های قرمز رنگی دارند که به انداز فندق بزرگ هستند. البته این درختان در بسیاری از مناطق جنوبی ایران، استان بوشهر و هرمزگان نیز پیدا می شود. در روستای باغو، پارک بزرگی با وسعت شصت هکتار در این منططقه ساخته شده و باعث جذب بیشتر توریست ها و گردشگران شده است. علاوه بر این پارک و درختان لور، آبشخورهایی مخصوص برای آهوان جزیره ساخته شده است.

طبیعت روستای باغو کیش

شغل اهالی روستای باغو کیش

امروزه روستای باغو کیش به جز چند خانواده دامدار، ساکنین دیگری ندارد. شغل اصلی بعضی از این مردم دامداری است. اما به خاطر خاک مساعد و حاصل خیز نیز کشاورزی از دیگر شغل های پر رونق روستاست. مردم روستا با تهیه قسمتی از دام زنده برای مردم شهرنشین کیش، هزینه زندگی خود را بدست می آورند. البته در سال های اخیر، مردم روستای باغو کیش به تولید عسل مشغول بوده و با فروش ان اقتصاد خود را توسعه دادند.

شغل اهالی روستای باغو کیش

مسجد تاریخی روستای باغو کیش

در این روستای دیدنی، مسجدی تاریخی به نام مسجد النبی (ص) قرار داشته و قدمتی که دارد به سال 981 هجری قمری بازمیگردد. این مسجد قدیمی اما کوچک، توریست ها و گردشگران بسیاری از تور ارزان کیش را به سمت خود جذب می کند. مسجد النبی یک مناره داشته و دیوار بیرونی آن به قدری کوچک است که به راحتی میتواند از حیاط آن بیرون را دید. در کنار این مسجد، یک چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد. اگر به کیش سفر کردید، در بازدید از روستای باغ، مسجد النبی را نیز فراموش نکنید.

مسجد تاریخی روستای باغو کیش