راهنمای سفر به مالزی : مالزی یکی از کشورهای محبوب و مورد علاقه توریست ها و گردشگران ایرانی است. این کشور در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار دارد. مالزی حدودا یک پنجم ایران مساحت داشته و حدودا سه ساعت و نیم از ایران جلوتر است. زبان مردم این کشور مالایی بوده اما با توجه به استقبال بسیار زیاد توریست ها و گردشگران تور مالزی، به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. ساکنان مالزی بیشتر مالایی ها که مسلمان بوده، هندی ها و چینی ها هستند و از نظر سیاسی اقوام مالایی حاکمان مالزی می باشند. مالزی در زمینه های مختلف بسیاری مورد توجه توریست ها و گردشگران سراسر جهان قرار گرفته از جمله ایران. این کشور شهرهای بسیاری داشته اما از معروف ترین آنها، شهر کوالالامپور است. میتوان گفت تمام جاذبه های تفریحی، جاذبه های گردشگری و مراکز تجاری معروف در این شهر خلاصه شده که در ادامه راجب به آن بیشتر توضیح می دهیم.

راهنمای سفر به مالزی

کوالالامپور مالزی

پایتخت رسمی و بزرگ ترین شهر مالزی، کوالالامپور است. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی بوده که زیر نظر دولت اداره می شود. قدمت شهر کوالالامپور به اواسط قرن نوزدهم میلادی برمیگردد، زمانی که حاکم مالای، افرادی را برای کار در معادن قلع به آن فرستاد. جمعیت این شهر حدودا 1,790,000 نفر بوده که از این جمعیت 46% را مسلمانان، 35% را بودایی ها، 8% را هندوها، 5% را مسیحیان و 3% را مذاهب دیگر تشکیل داده اند. پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا می باشد. تمام مراکز تجاری و تفریحی، جاذبه های گردشگری معروف و ... در این شهر قرار دارند.

کوالالامپور مالزی

آب و هوای مالزی

شاید شنیده باشید که مالزی آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. اما بهتر است بدانید که تابستان های آن خیلی بهتر از تهران خودمان است. مالزی در همه فصل های سال آب و هوای گرم و شرجی داشته اما گرمای آن به قدری نیست که آزار دهنده باشد، بنابراین توریست ها و گردشگران ایرانی میتوانند به راحتی به مالزی سفر کرده و مشکلی با آب و هوای آن نداشته باشند. تقریبا دمای هوا بین 22 تا 30 درجه سانتی گراد بوده و هر هفته با بارش باران همراه است. با بارش باران هوا کمی خنک تر می شود. مالزی مثل کشور ایران چهار فصل نبوده و در طول سال آب و هوای یکنواختی دارد. به همین خاطر نمیتوان بهترین زمان سفر به مالزی و یا حتی کوالالامپور را برای توریست ها و گردشگران تور مالزی لست تورز مشخص کرد.

آب و هوای مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

همانطور که ابتدا گفته شد، تقریبا تمام جاذبه های توریستی و گردشگری مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارند. این جاذبه های گردشگری واقعا ارزش بازدید را داشته و میتواند سفری خاطره انگیز را برای توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی رقم بزند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری این کشور با ما همراه باشید :

برج‌ های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شهر کوالالامپور، برج های دوقلو پتروناس هستند. این برج ها به گونه ای نماد شهر کوالالامپور بوده و یکی از بلندترین برج های جهان می باشند. دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس نیز در این دو برج قرار دارند. این دو برج با یک پل مثل راکت به هم مثل شده اند. معماری برج های پتروناس الهام گرفته از نمادهای جشن های هنر اسلامی و سنتی بوده که آنها را زیباتر کرده است.

برج‌ های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

برج کی ال کوالالامپور

یکی دیگر از بناهای زیبا و مهم این شهر، برج مخابراتی کی ال است. این برج در منطقه بوکیت قرار داشته و از نظر ارتفاع، چهارمین برج بلند دنیاست. ارتفاع برج کی ال به 421 متر رسیده و توریست ها و گردشگران میتوانند از روی این ارتفاع تمام شهر کوالالامپور را زیر پاهای خود ببینند. آسانسورهای این برج پر سرعت هستند، همینطور بالای برج دوربین هایی نصب شده تا بتوان تمام شهر را دید.

برج کی ال کوالالامپور

خیابان بوکیت بینتانگ کوالالامپور

بیشتر رستوران های بین المللی، مراکز تجاری و هتل های معروف را در خیابان بوکیت بینتانگ میتوان پیدا کرد. این خیابان توریستی سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را به خود جذب می کند. بوکیت بینتانگ برای قدم زد بسیار مناسب بوده و با امکاناتی که دارد شما را سرگرم می کند. مراکز خرید و رستوران های بسیاری در این کافه قرار دارند.

خیابان بوکیت بینتانگ کوالالامپور

غار میمونها و معبد باتو کیو

این غار که مکان مقدسی برای هندوها بوده یک معبد عجیب و خاصی داشته که اطراف آن را مجسمه های بلند هندوها گرفته اند. این مکان برای هندوها، یک مکان مقدس مذهبی بوده و هندوها آن را مقصد زیارتی میدانند. غار میمون ها، بسیا زیبا و اسرار آمیز بوده به طوری میتواند ساعت ها شما را به خود خیره نگه دارد. این غار اولین بار در سال 1881 توسط یک آمریکایی کشف شد.

غار میمونها و معبد باتو کیو

تپه گنتینگ هایلند کوالالامپور

این تپه های شگفت انگیز و مشهور در کوهستان تایتیوانگسا قرار داشته و یک مجموعه تفریحی بزرگ دارد. در این مجموعه پارک های تفریحی بی نظیر، هتل های بزرگ، کنسرت های بسیار و هرگونه تفریحی که فکرش بکنید هست. جاذبه های تفریحی بسیاری در این مجموعه بوجود آمده تا توریست ها و گردشگران سراسر جهان را مجبور کند آخر هفته های خود را در آن بگذرانند. علاوه بر این تفریحات و سرگرمی ها، طبیعت بسیار زیبا و بکر این تپه ها چشم انداز فوق العاده ای داشته که هیچ کجا ندیده اید.

تپه گنتینگ هایلند کوالالامپور

تفریحات در مالزی

مالزی همه نوع تفریحی در خود دارد. وقتی به مالزی سفر می کنید، کار و مشغله کنار گذاشته و فقط سعی کنید و تفریح کرده و لذت ببرید. در این کشور حتی خیابان ها و اتوبان ها نیز زیبا هستند. از جاذبه های تفریحی طبیعی گرفته تا مراکز تفری مثل شهربازی ها، پارکهای مختلف و ... در این کشور وجود دارند.

شهربازی لگولند کوالالامپور

شهربازی ها، مکانی هستند که همیشه مورد استقبال توریست ها و گردشگران قرار میگیرند. این شهربازی شهر کوالالامپور نیز به همین صورت می باشد. شهربازی لگولند یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز تفریحی این شهر است. در این شهربازی صدها بازی مختلف متناسب با تمامی سنین فراهم شده تا از هر سنی در آن لذت ببرند. لگولند چندین فروشگاه، پارک آبی، رستوران و کافه های مختلف دارد. در رستوران ها فقط غذای حلال سرو می شوند.

شهربازی لگولند کوالالامپور

منطقه تفریحی سان وی لاگون کوالالامپور

یکی دیگر از مجموعه های تفریحی هیجان انگیز کوالالامپور، سان وی لاگون است. این مجموعه که مهم ترین پارک آبی مالزی را دارد در سال های اخیر بیشترین رتبه برای جذب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی را به دست آورده است. در این مجموعه پارک آبی، باغ وحش، رستوران ها و کافه ها، سالن های ورزش و ... وجود دارند.

منطقه تفریحی سان وی لاگون کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور

دنیای زیر آب را از آکواریوم کوالالامپور مالزی ببینید. این آکواریوم بسیار بزرگ، یک تونل شیشه ای به طول نود متر داشته و دارای قسمت های مختلفی مثل نمایشگاه های گیاهی و جانوری، آبزیان و گیاهان دریایی، فروشگاه های هدایا و سوغاتی، کیوسک های اطلاع رسانی چند رسانه ای و ... می باشد. این آکواریوم، پنج هزار گونه مختلف آبزی را دور خود احاطه داشته و برنامه های جذاب زیادی دارد. یکی از برنامه های محبوب ان غذا دادن به کوسه هاست.

آکواریوم کوالالامپور

مراکز خرید مالزی

مالزی نیز یکی دیگر از کشورهای آسیایی بوده که مقصد خرید مهمی تبدیل شده. بسیاری از مراکز خرید، فروشگاه ها و شعبه های برندهای معروف در این کشور قرار دارند. فروشگاه ها و مراکز خرید کوالالامپور بین مردم و توریست های تور مالزی بسیار محبوب است چرا که قیمت های بسیار مناسبی داشته و حراجی های بزرگی دارد.

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کولالامپور

مرکز خرید بزرگ برجایا تایمز اسکوئر بیشتر از هزار مغازه و فروشگاه داشته که همگی اجناس ارزان قیمت و باکیفیت میفروشند. همین ویژگی باعث شده تا توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران برای خرید و تهیه هدایا و سوغاتی به این مرکز خرید جلب شود. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر بیشتر از دو میلیون متر مربع مساحت داشته و فروشگاه های آن در زمینه های مختلف مثل الکترونیکی، کامپیوتر، موبایل، پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان و ... فعالیت می کنند. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه ها، 65 رستوران و کافه، شهربازی، سالن های ارایشی و ماساژ، پارکینگ و سالن سینما هست.

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر کولالامپور

مرکز خرید سوریا کوالالامپور

این مرکز خرید در برج های بلند دوقلوی پتروناس قرار دارد. این مرکز تجاری شعبی از معروف ترین و معتبرترین شرکت های دنیا داشته و اجناس باکیفیت و اصل ارائه میدهد. مرکز خرید سوریا شش طبقه داشته و از برندهای معروف آن میتوان به پولو، کالوین کلن، دی کی ام وای، تیفانی، مارکس اند اسپنسر و ... اشاره کرد. این مرکز خرید محل ارکستر سمفونی بوده و رستوران ها کافه های بسیاری نیز دارد. دیگر ویژگی مثبت این مرکز خرید، دسترسی به تونلی آکواریوم شهر، با ایستگاه ال آر تی است.

مرکز خرید سوریا کوالالامپور

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

پاویلیون یکی از مدرن ترین و شیک ترین مراکز خرید کوالالامپور است. این مرکز خرید در منطقه بوکیت قرار دارد. پاویلیون بزرگ ترین مرکز خرید شهر محسوب شده و برای ساخت آن حدودا یک میلیارد دلار هزینه شده است. در این مرکز خرید اکنون 450 فروشگاه و مغازه فعالیت می کنند. معروف ترین رستوران ها و کافی شاپ های دنیا، اولین بار در مالزی در این مرکز خرید شعبه افتتاح کردند. همینطور طراحان معروف مد دنیا نیز نخستین گالری های خود را در این مرکز خرید برگزار کردند.

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

مرکز خرید میدوالی کوالالامپور

مرکز خرید میدوالی، یا یک میلیون فوت مربع مساحت، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید آسیا نام گرفته. این مرکز خرید پنج طبقه داشته که در آنها فروشگاه های مختلف، امکانات رفاهی، رستوران و کافه های مختلف، بسیاری فعالیت می کنند. فروشگاه های میدوالی انواع وسایل الکترونیکی، پوشاک، کیف و کفش، کتاب فروشی، محصولات کامپیوتری، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان، عطر، جواهرات و ... به فروش میرسانند. همینطور شرکت های تجاری بسیاری هم از دیگر مستاجران این مرکز خرید هستند. رستوران های بین المللی معروف از جمله مک دونالد، کینگ برگر، کی اف سی، استار باکس و ... و همینطور امکانات سرگرم کننده ای مثل بدنسازی، سالن بولینگ، سینما، مرکز بازی و ... نیز از دیگر خدمات این پارک می باشد.

مرکز خرید میدوالی کوالالامپور

بهترین هتل های مالزی

هتل مرتیوس پلانگی بیچ ریزورت کوالالامپور

هتل پنج ستاره مرتیوس پلانگی بیچ ریزورت در امتداد ساحل لنکاوی قرار داشته و حدودا 51 کلبه ییلاقی داشته که یک طبقه و یا دو طبفه هستند. این کلبه به کلبه های روستایی سنتی مالایی بوده و سقف های شیب دار دارند. داخل کلبه ها نیز همه چیز به صورت سنتی و رنگارنگ تزئین شده است. هتلی با وسعت 51 هکتار برای میهمانان و توریست های تور مالزی امکانات و خدماتی نظیر ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، چای ساز و قهوه ساز، تلفن، اینترنت بی سیم رایگان، سیستم تهویه هوا و ... ارائه میدهد.

هتل مرتیوس پلانگی بیچ ریزورت کوالالامپور

هتل کاپری فریزر کوالالامپور

این هتل چهار ستاره کوالالامپور 240 اتاق و سوئیت در 33 طبقه دارد. هتل کاپری فریزر در منطقه بنگسر جنوبی قرار داشته و امکانات خوب آن شامل سالن کنفرانس و جلسات، سالن آرایشی، این اینترنت بی سیم رایگان، کافی شاپ روی پشت بام، استخر، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، کرایه اتومبیل، سیستم تهویه هوا، پارکینگ، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی و ... می باشند.

هتل کاپری فریزر کوالالامپور

هتل سانی کوالالامپور

هتل سانی، یک هتل سه ستاره خوب در قسمت مرکزی شهر کولالامپور بوده که فاصله نه چندان دوری با مرکز تجارت جهانی دارد. سرویس دهی و پذیرش در هتل سانی به صورت شبانه روزی انجام می شوند. رستوران های این هتل انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی، مالزیایی و غربی را عمراه نوشیدنی های مختلف گرم و سرد سرو می کنند. در این هتل خدمات ارائه شده برای توریست ها و گردشگران شامل محوطه مخصوص استعمال سیگار، پارکینگ، اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی، سیستم تهویه هوا، صندوق امانات، صرافی، خشکشویی و اتوشویی، میز منشی، حمام اختصاصی و ... می باشند. هتل سانی دارای 137 اتاق و سوئیت است.

هتل سانی کوالالامپور