راهنمای خرید و گردشگری در لنکاوی

لنکاوی یکی از مجموع الجزایر کشور مالزی می باشد لنکاوی متشکل از 104 جزیره می باشد که در نقطه تلاقی ای موسوم به تنگه مالاکا با آبهای دریای آندامان  قرار گرفته است. لنکاوی در 30 کیلومتری شمال غربی کشور مالزی می باشد مجموع الجزایر لنکاوی با کشور تایلند هم مرز می باشد. اقصاد منطقه بیشتر به برنج کاری کشاورزان و کائوچو و صد البته به گردشگری و توریسم منطقه وابسته می باشد.

بیشتر جزایر این منطقه پوشیده از درختان انبوه و گیاهان سرسبز می باشد و بسیاری از این جزایر غیرمسکونی می باشند به خاطر موقعیت ناشناخته و تودر تو بودن مسیرها این مکان موقعیت مناسبی برای دزدان دریایی بوده است اما امروزه از این مناطق و جزایر برای توریسم استفاده می شود و از این نظر نیز بسیار موفق عمل کرده است.

لنکاوی علاوه بر داشتن جزایر و موقعیتها و جاذبه های گردشگری طبیعی , مراکز خرید و تجاری فراوانی دارد. معمولا هر گردشگری به هر جای دنیا که سفر می کند سعی می کند در صورت امکان از صنایع دستی و کالاهای خاص ان منطقه برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی تهیه کند یا حتی بعضی ها این سوغاتی ها برای خود می خرند. در هر صورت برای اینکه بتوانید از بهترین مراکز خرید بهترین کالاها را به مناسب ترین قیمت تهیه کنید لازن است برخی از مراکز مهم آن منطقه را بشناسید برای همین منظور در این مقاله علاوه بر جاذبه های گردشگری لنکاوی به مراکز خرید و مراکز تجاری نیز خواهیم پرداخت.

دره کوکو , عجایب زیر آب (coco valley)

دره کوکو که در مجاورت دنیای زیر آب لنکاوی یکی از عجایب و دیدنی های لنکاوی می باشد. در این مرکز علاوه بر اینکه از دنیای زیر آب لذت می برید و با انواع آبزیان آشنا می شوید می توانید از مراکز خرید و فروشگاه های ان جا از انواع برندهای شکلات خرید کنید و علاوه بر بازدید از خوراکی ها و شکلات ها نیز بهره ببرید. این شکلات ها بسیار قیمت مناسبی دارند و حتی می توانید برای دوستان و آشنایان نیز کاکائو به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

مجتمع جتی پوینت ( Jetty Point Complex)

در ورودی اسکله موآه مرکزی خریدی وجود دارد که به صورت دو طبقه می باشد. اگر هنوز به خرید نرفته اید و نگران تهیه سوغاتی هستید این مجتمع اخرین مرکز تجاری است که می توانید وسایل و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید چون در نزدیکی اسکله واقع شده است و قبل از سوار شدن به کشتی در صورتی که زمان کافی داشته باشید می توانید به فروشگاه سری بزنید.

منطقه خرید بهشت (Zon Shopping Paradise)

کسانی که دوست دارند کالاهای ارزان قیمت خرید کنند می توانند به منطقه خرید بهشت بروند این مرکز برای افرادی هم که می خواهند به تعداد زیادی سوغاتی بخرند و بودجه کمی دارند نیز مناسب است. در این مرکز خرید کالاها و اجناسی شامل لوازم آرایشی , سوغاتی , نوشیدنی ها و جواهرات و بسیاری کالاهای دیگر می شود. این بازار در انتهای جنوبی پانتائی سینانگ قرار گرفته است.

روستای آتما آلم باتیک (Atma Alam Batik Village)

هنرهای دستی از دیر باز چه برای هنرمندان و چه برای افراد عادی و توریست ها جذابیت خاصی دارد در این روستای لنکاوی هنرمندان با چاپ روی پارچه و نقاشی بر روی پارچه آثار هنری ارزنده و زیبایی را به نمایش گذاشته اند و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید این آثار هنری را بخرید. شما به جای خرید کالا و لباس های مدرن می توانید از این هنرهای دستی به جای سوغاتی تهیه کنید البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این اثر هنری را برای چه کسی می خواهید بخرید مطمئنا هر چیزی را برای هر کسی نمی توان خرید. در این روستا پوشاک و کیف و پارچه و حتی کفش هایی وجود دارند که بر روی آنها نقاشی و چاپ کار دست موجود می باشد. این کالاها یادگاری و یا چیزی به عنوان کلکسیون شما گزینه بسیار مناسبی می باشد.

فروشگاه معاف از گمرک تووسون هوات (Teow Soon Huat Duty- Free Shopping)

در منطقه پائانگ متسیرات مرکز خریدی وجود دارد که با خرید کردن از این مرکز از جریمه ها و پرداخت های گمرکی معاف خواهید بود این مرکز شامل 60 مغازه می باشد که 12 رستوران و سوپر مارکت این مرکز نیز در خدمت رسانی به مسافران و گردشگران این مرکز می باشد. مرکز خرید تووسون هوات بزرگترین فروشگاه این جزیره است که اجناس و کالاهای ارزان قیمت نیز می فروشد اجناس این فروشگاه شامل هفتاد درصد تخفیف و معاف از مالیا ت می باشد.

گروه تجارت حاج اسماعیل اس دی ان. بی اچ دی (Perniagaan Haji Ismail Group Sdn.Bhd)

ویژگی منحصر به فرد فروشگاه حاج اسماعیل مجموعه بزرگ قنادی با شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد. در این مرکز می توانید از شکلات های مختلف و برندهای مختلف شکلات های مشهور جهان خرید کنید شکلات هایی مثل کادبوری , ریتراسپورتس و توبلرنه از برندهای عرضه شده در این فروشگاه می باشد. در این فروشگاه اجناس و کالاهای دیگری نیز به فروش می رسد.

بازار سنانگ (cenang mall)

این بازار نیز مثل فروشگاه تووسون هوات شامل معاف مالیاتی می باشد این فروشگاه مثل سایر فروشگاه ها شلوغ و پر سر و صدا نیست و تا حدودی سکوت و آرامش در آن برقرار است و به راحتی می توانید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تمامی این بازارها , از مراکز خرید مهم و معروف لنکاوی می باشد با حساب سرانگشتی و احتساب پول جیب تان می توانید تصمیم بگیرید که از کدام فروشگاه خرید کنید و چه کالاهایی را تهیه کنید.

برای دیدن تور مالزی بر روی لینک کلیک کنید و یک تور با هزینه مناسب و شرایط عالی از آژانس های معتبر در سایت تهیه فرمایید تا تجربه ای به یادماندنی را برای خودتان به جا بگذارید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@