با سرزمین یخ ها آشنا شوید. جمهوری ایسلند کشوریست اروپایی با آتشفشان های فعال و یخچال های طبیعی. این کشور حیرت انگیز از یک جزیره بزرگ و جزیره ای کوچک تشکیل شده و آب و هوای آن سرد و قطبیست. ایسلند دومین کشور جزیره ای اروپا به شمار می رود. این کشور حدود 300 هزار نفر جمعیت، 8 استان و شهرهای معروفی از قبیل ریکیاویک، کوپاوگور، آربورگ و آکرانس دارد . زبان مردم ایسلند، ایسلندی و واحد پول آن  کرونای ایسلند می باشد. این کشور از لحاظ زمانی  تنها چهار ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

راهنمایی سفر به ایسلند

لازم به ذکر است کشور ایسلند امن ترین کشور اروپایی به شمار می رود. آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. مردم ایسلند مردمی متحد، باسواد ، صلح طلب و مهربان هستند و به همین جهت حتما از تور خود به ایسلند لذت خواهید برد. کم بودن آمار جرم در این کشور ریشه در سخت کوش بودن و طولانی بودن ساعات کاری در طول شبانه روز و پایین بودن اختلاف طبقاتی می باشد. پس اگر قصد دارید سفری امن را تجربه کنید و از دیدن جاذبه های گردشگری زیبا و بکر لذت ببرید حتما به ایسلند سفری داشته باشید.گفتنی است علیرغم نزدیکی به قطب شمال کشور ایسلند دارای جریان های گرم گلف استریم است و از همین رو مناطقی از آن دارای آب و هوای معتدل می باشند. وجود چشمه های معدنی آب گرم موجب شده گردشگران زیادی از این چشمه ها دیدن کنند و از خاصیت شفا بخش آب چشمه ها بهرمند شوند.

راهنمایی سفر به ایسلند

شاید بتوان گفت تجربه تماشای شفق قطبی رویایی ترین بخش سفر شما به ایسلند خواهد بود این کشور یکی از بهترین مکان ها برای تماشا این پدیده حیرت انگیز است . پیشنهاد می کنم اگر قصد سفر به ایسلند را دارید و رویای تماشای شفق قطبی را در سر می پرورانید در ماه های سپتامبر تا مارس به این کشور سفر کنید.

راهنمایی سفر به ایسلند

شهر ریکیاویک بزرگترین شهر و پایتخت کشور ایسلند محسوب می شود. جالب است بدانید که این شهر در زمستان فقط چهار ساعت از نور و گرمای خورشید بهره می برد و در تابستان چهار ساعت شب دارد! تجربه چنین شرایطی نیز می تواند در نوع خود جالب باشد . از اماکن دیدنی شهر ریکیاویک می توان موزه آربایر، کلیسای هاگریم و دره لاگاردالور را نام برد.آتشفشان های زیادی از جمله آتشفشان اورائفا یوکول با ارتفاع 2119 متر، هلکا با ارتفاع 1520، اسنائفلس با ارتفاع 1146 متر و 300 چاه بخار پراکنده شده در کشور ایسلند همگی بخشی از جاذبه های طبیعی ایسلند به شمار می آیند که از آنها برای تولید برق بهره گیری می شود. همچنین این کشور دارای دریاچه ها و رودخانه های بی شماریست که از مهمترین آنها می توان به دریاچه پینگوالاواتن با مساحت 84 کیلومتر و عمق 114 و رودخانه پیورسا با طول 237 کیلومتر ، اشاره کرد.

راهنمایی سفر به ایسلند

از بهترین هتل های کشور ایسلند نیز باید به هتل ولکام، هتل پلازا، هتل سیتس سنتر، هتل برگ و هتل OK در شهر ریکیاویک اشاره کرد. در این هتل ها خدمات بی نظیری به مسافران ارائه می شود.شما میتوانید با تور اروپا به ایسلند سفر کنید.البته برخی آژانسها نیز به تازگی تور ایسلند را در دستور کار خود قرار داده اند