دهکده فرانسوی ها در مالزی : دهکده فرانسوی ها یا همان برجایا هیلز مالزی، زمینی به وسعت شانزده هزار جریب از جنگل های استوایی بوده که در فاصله ده کیلومتری از بزرگراه شرقی غربی کرک و فاصله یک ساعته با کوالالامپور قرار دارد. در این دهکده میتوانید با چند فرهنگ مختلف سراسر جهان به طور همزمان آشنا شوید. دهکده فرانسوی ها در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا قرار داشته و مردم مجلی به آن بوکیت تینگی نیز می گویند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های این مکان، دهکده ای است که به سبک فرانسوی ها و شبیه به دهکده کولمار که در قرن هجدهم میلادی در یکی از روستاهای کشور فرانسه ساخته شده است می باشد. به همین خاطر بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مالزی ان را به روستای فرانسوی ها در مالزی می شناسند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان، روزهای غیر تعطیل است. روزهای آخر هفته و تعطیلات، این مکان بسیار شلوغ می شود. البته در این روزهای تعطیل مسابقاتی از جمله موتور سیکلت های رالی و از این قبیل مسابقات برگزار می شوند.

دهکده فرانسوی ها در مالزی

قسمت های مختلف دهکده فرانسوی ها در مالزی

به طور کلی این روستا دهکده به دو قسمت تپه برجایا و بویکت تینگجی تقسیم می شود. بوکیت بینگجی که به معنی تپه های بلند است، دارای بناهایی با معماری قرن شانزدهم به سبک اروپایی می باشد. کمی بالاتر از این ساختمان ها، دهکده ژاپنی ها قرار دارد. این دهکده زیبا و فوق العاده از دهکده بودیان ژاپنی الهام گرفته و دارای باغ های کوچک به همراه خانه های سنتی ژاپنی که اطراف آنها را برکه های آب قرار گرفته اند می باشد. این دهکده بوسیله طراحی ژاپنی بسیار معروف، کایو آریزومی و تیمش ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم ژاپنی ها در بازدید از این قسمت از دهکده، میتوانند از امکاناتی نیز مثل ماساژ و حمام آب گرم نیز استفاده کرده و لذت ببرند. تنها دهکده ژاپنی نیست که گل سرسبد این روستاست، چشمه آبگرم تاتامی، زمین گلف هجده حفره ای، پارک خرگوش ها، مراسم چای ژاپنی، مجموعه کلمر و تروپیکال، باغ گل و گیاه استوایی، معبد بودای چهار سر و ... نیز از دیگر جاذبه های محبوب این دهکده هستند. علاوه بر این جاذبه ها، دهکده فرانسوی ها دارای خدماتی نظیر رستوران فرانسوی، هتل هایی به سبک فرانسوی، امکانات اسب سواری، زمین گلف، سالن ورزشی و کوهپیمایی اشاره کرد.

قسمت های مختلف دهکده فرانسوی ها در مالزی

دسترسی های نزدیک به دهکده فرانسوی ها در مالزی

توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی برای رسیدن به دهکده فرانسوی ها، از خودروی شخصی و یا مینی ون و اتوبوس استفاده کنند. اتوبوس هایی که به سمت این مکان حرکت می کنند، از تایمز اسکوئر و یا کی ال پلازا راه می افتند.