خانه جیم تامپسون بانکوک

این موزه خانه که برای مرد میانسالی به اسم جیم تامپوسن بوده، یک ساختمان به سبک تایلندی و آمریکایی است که از شش ساختمان چوبی سخته شده. بسیاری از وسایل هنری که در این خانه ممکن است ببینید، وسایل مختلی بوده که خود این شخص از انواع نقاط تایلند خریداری کرده و در این خانه نگه میداشته. این خانه طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیبایی دارد همینطور تمام وسایل داخلی آن موجب شده تا توریست ها و گردشگران تور تایلند خواهان بازدید از آن باشند. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا درباره چرای اهمیت این خانه برای مردم و توریست ها و گردشگران بیشتر بدانید.

خانه جیم تامپسون بانکوک

تاریخچه خانه جیم تامپسون بانکوک

اصلا جیم تامپسون چه کسی بوده و چرا انقدر خانه او برای مردم تایلند و حتی توریست ها و گردشگران مهم واقع شده است ؟ جیم تامپسون بعد از تمام شدن دوران سربازی خود در سال 1946 در تایلند، تصمیم گرفت که در همین کشور در شهر بانکوک زندگی کرده و تجارت کند. وی سی سال نقش بسزایی در احیای صنعات ابریشم این کشور داشته. همینطور در صنعت مد هم فعالیت می کرده به این صورت که لباس های ابریشمی بسیار زیبا وارد سالن های مد کشورهایی مثل نیویورک، میلان، لندن، پاریس و ... می کرده است. این شخص در تایلند بسیار معروف و محبوب بوده تا زمانی که متاسفانه در سال 1967 در یکی از روزها، در جنگل های مالزی گم شده و هرگز به خانه برنمیگردد! هیچ ردی تاکنون از وی نشده. دادگاه نیز نسبت به ناپدید شدن مرموز جیم واکنش نشان داده و مدیریت خانه و دیگر دارایی های آن را به عهده بنایاد تشکیل شده جیم تامپسون گذاشت. بعد از گذشت زمان طولانی یک مرکز هنری، فروشگاه هدایا و سوغای، رستوران و کافه نیز با برند جیم تامپسون ساخته شد.

تاریخچه خانه جیم تامپسون بانکوک

دکوراسیون داخلی جالب خانه جیم تامپسون بانکوک

نورپردازی که برای این موزه خانه استفاده شده بسیار منحصربفرد بوده، به گونه ای که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند را به سمت دیوارکوب ها، مجسمه های دست ساز که روی آن ها حکاکی شده بوده و ... جذب شوند. تمام آویزهای دیواری که بویسله جیم تامپسون از معبدهای مختلف در تایلند خریده شده به دیواره های خانه آویزان بوده و به همان شکل سر جای خود قرار دارند. بعد از آویزهای دیوارهای موزه خانه جیم تامپسون میتوان به مجسمه سنگی بودا اشاره کرد که با ابهت و شکوه خود گوشه ای از خانه قرار دارد. بعد از بودا، همینطور که مسیر را تا آخر ادامه دهید، به آشپزخانه میرسید. این آشپزخانه کاملا به سبک تایلندی طراحی شده و حتی همه ظروف آن نیز کاسه های سفالی چینی هستند. بعد از آشپزخانه به سمت اتاق پذیرایی میروید. این اتاق یک میز ناهارخوری بسیار بزرگ داشته که از چوب ساج ساخته شدهد و روی مجموعه از ظروف بسیار زیبا و دیدنی قرار گرفت است. براساس مدارک موجود، گفته شده جیم تامپسون در مواقع سرو شام در سر میز و پشت به پنجره، مشغول خوردن غذایش می شده است. درواقع جیم تامپسون این زمین را از مردم روستای بان کرو خریداری کرده و به همین خاطر حجم اتاق نشمین این خانه به اندازه صد خانه قدیمی چوبی است. به طور کلی این موزه خانه به سبک تایلندی و آمریکایی ساخته شده است.

دکوراسیون داخلی جالب خانه جیم تامپسون بانکوک

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به خانه جیم تامپسون بانکوک

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر از این خانه دیدن کنند، به این صورت که آخرین تور ساعت پنج وارد این خانه می شود. برای رسیدن به این خانه باید در ایستگاه نشنال استادیوم پیاده شده و سپس به سمت راست در خیابان سوی کاسمسان را تا آخر پیاده روی کنند. در آخر میتوانند خانه جیم تامپسون را سمت چپ خود ببینند.