خانه اپرا تنریف اسپانیا : یکی از جاذبه های کشور اسپانیا که نباید بازدید از آن را فراموش کنید، خانه اپرا تنریف در شهر تنریف اسپانیا می باشد. این خانه بین سال های 1991 تا 2003 در ساحل رود و مرکز شهر بین پارک مارلین و مرز پرتغال ساخته شده و به عنوان یک تالار کنسرت، نمادی از شهر تنریف محسوب می شود. این تالار کنسرت ظرفیت 250.000 نفری داشته و خانه اپرای شهر و مرکز اصلی فعالیت ارکستر سمفونی سانتاکروی و همینطور محلی برای گروه های موسیقی و اجرای تئاتر اسپانیایی و برگزاری کنفرانس های بین المللی می باشد. خانه اپرا تنریف اسپانیا اولین ساختمان هنرهای نمایشی بوده که توسط کالاتراوا طراحی شده است. قسمت سایت این مجموعه 2.3 هکتار مساحت داشته و در کنار اقیانوس اطلاس جای گرفته است. زیربنای اصلی ساختمان نیز شش هزار و 741 مترمربع بوده و همینطور این خانه یک مجموعه اداری، یک میدان به همراه پارکینگ در زیرزمین داشته که با سنگ خاکستری تیره محلی پوشیده شده و در سایت اصلی طراحی شده است. 

خانه اپرا تنریف اسپانیا

معمار خانه تنریف

سالن کنسرت تنریف که در دست ساخت می باشد تا دو هزار نفر گنجایش داشته و در تقاطع میدان ترس د مایو و میدان نمارتیما در شهر سنتاکروز تنریف قرار دارد. شهر سانتاکروس یک شهر در جزیره اسپانیایی تنریف از مجموعه جزایر قناری که از معروف ترین جاذبه های تور ارزان اروپاست، می باشد. تالار تنریف بوسیله سانتایگو کالاتراوا، یک معمار و مهندس معروف اسپانیایی طراحی و ساخته شده است. مهندس کالاتراوا محبوبیت خود را به خاطر یکی کردن تکنیک و زیبایی شناسی بدست آورده.

معمار خانه تنریف

طراحی داخلی و بیرونی خانه اپرا تنریف اسپانیا

در ساخت خانه اپرا تنریف از دو لایه پوسته بنتی پوسته خارجی به اندازه سی سانتیمتر و در پوسته داخلی به اندازه پنجاه سانتی متر استفاده شده است. به طور کلی دو هزار تن بتن مصرف شده در پوسته بنتی فشرده در ساخت خانه اپرا تنریف اسپانیا بکاربرده شده است. این تالار دارای یک سایت به شکل مستطیل به ابعاد 100*154 متر بوده که تقریبا شصت متر اختلاف سطحی را دارد. تالار کنسرت این مکان با سقف بتنی در شکل مثلث خمیده که 58 متر بالاتر از میدان می باشد، یکی از بهترین کارهای کالاتراوا بوده که مورد تایید و پسند توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا است. این تالار کنسرت ماهیت نمادین داشته و ارزش بازدید را حتما دارد.  

طراحی داخلی و بیرونی خانه اپرا تنریف اسپانیا