حیوانات ملی چین کدام اند؟ : کشور چین، در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا قرار داشته و فرهنگی غنی و میراث بسیار دارد. این کشور مملو از انواع و اقسام گیاهان و گونه های حیوانی بوده که بسیار کمیاب هستند. چین حتی چند حیوان ملی نیز دارد. این حیوانات پاندای غول پیکر، اژدهای چینی و پرنده ماهی خوار قرمز تاج هستند. این حیوانات درواقع نمادهای ملی چین بوده و دولت این کشور از آن ها به عنوان نماد میراث ملی و اسطوره، به شدت محافظت می کند. در ادامه میتوانید بیشتر درباره این حیوانات ملی چین بدانید :

پاندای غول پیکر

این پانداهای غول پیکر یکی از مهم ترین حیوانات این کشور بوده و با عنوان گنج ملی چین از آن ها نام برده می شود. این پانداها سفید و سیاه بوده، دور چشم ها سیاه و سفید، شانه ها و پاها و سایر نقاط بدن نیز سفید هستند. پانداها 0.75 متر قد داشته و تقریبا پنج فوت طول دارند. عمر پانداهای غول پیکر بین پانزده تا بیست سال است. این پانداها معمولا از شاخه های بامبو، ریشه ها و برگ ها به عنوان غذا استفاده می کنند. البته بعضی از آن ها از چمن، بره ها، میوه ها و حتی حشرات نیز تغذیه می کنند. این گونه از پانداها دندان های قوی و فک بسیار خوبی دارند تا به آن ها در خرد کردن بامبو کمک کنند. این حیوانات نیز مثل انسان ها نشسته غذا می خورند. پانداهای غول پیکر چین حداقل چهارده ساعت از روز را به خوردن و دو تا چهار ساعت را صرف خوابیدن می کنند. دیگر ساعات را نیز بین درختان در حال بازی و یا فعالیت هستند. تا سال 2015، این حیوانات مظلوم دوست داشتنی رو به خطر انقراض بودند و کمتر از دو هزار تا از آنها در حیات وحش زندگی می کردند، دلیل آن هم تخریب زیستگاه های این پانداها بوسیله انسان ها بوده. علاوه بر این، کار زراعی و باغبانی و علل خصوص شکار آن ها نیز، تعداشان را کمتر کرده است. به همین خاطر دولت چین، برای حفاظت از آن ها جنگل های زراعی با درختان بامبو تشکیل داده است. توریست ها و گردشگران تور چین میتوانند بیشتر این پانداهای غول پیکر را در شهر چنگدو ببینند. 

پاندای غول پیکر

اژدهای چینی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اسم چین را که بشنوید، یاد اژدها بیافتید. اژدهای چینی، در فرهنگ چین یک نماد بسیار مهم بوده و تاریخچه آن به هفت هزار سال پیش برمیگردد. همینطور توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری چین اگر در مراسم و فستیوال های چین شرکت کنند، میتوانند این نماد را ببینند. اژدها برای چینی ها خوش شانس و دلپذیر بوده و نماد شانس، رفاه و قدرت است. شاید با خود بگویید، اژدها که در دنیای واقعی وجود ندارد، اما میتوان نشانه وجود آن را روی زودیاک چینی ببینید. چین در زمان باستان، امپراتورانی داشته که با اسم پسران اژدها شناخته می شدند. عکس های اژدهای چینی کمی شبیه مار هستند اما چهار پا دارد. اگر به خوبی به ظاهر این حیوان دقت کنید، ویژگی چند حیوان مثل گوزن از نظر برهنه بودن، کپور از نظر مقیاس، پنجه یک عقاب و بول مثل ببر و گوشی مثل گاو دارد. براساس گفته های اسطوره های چین باستان، این اژدها بال بالایی نداشته اما میتواند در حین باران پرواز کند. گفته شده محل زندگی آنها جایی که بیشتر آب بوده است مثل دریا، دریاچه و یا رودخانه. توریست ها و گردشگران تور ارزان چین اگر از شهر ممنوعه دیدن کنند، میتوانند عکس های بسیاری از این حیوان ببینند. براساس روایات، این اژدها نه پسر به اسم های Qiuniu، Pulao، Yazi، Bixi، Chaofeng، Suanni، Chiwen، Bi'an و Fuxi داشت. 

اژدهای چینی

پرنده ماهی خوار قرمز تاج

یکی از محبوب ترین حیوانات چین در جهان، پرندگان ماهیخوار قرمز تاج هستند. این پرندگان بزرگ و غول پیکر، سری به شکل تاج قرمز و بدنی سفید رنگ دارند. این پرندگان دارای گردن و پاهای کشیده و بلندی هستند. پرندگان تاج قرمز بین پنجاه تا شصت سال عمر می کنند! این پرندگان طولانی ترین عمر را بین پرندگان زنده روی کره زمین دارند. وزن هرکدام از آنها تقریبا پانزده کیلوگرم بوده و در چین نماد وفاداری، دوام و موفقیت هستند. تاج قرمزها بیشتر در تالاب های ساحلی در قسمت شمال شرقی کشور زندگی می کنند. این پرندگان از میگوها، ماهی های کوچک، بی مهره های آبزی، بعضی گیاهان و حشرات تغذیه می کنند. همینطور بعضی از آن ها برنج، گندم سیاه و هویج میخورند. این پرنده ها نیز مثل پرنده های دیگر مهاجر بوده و از مکانی به مکان دیگر مهاجرت می کنند. تخم ریزی این حیوانات شش ماه به طول می انجامد. برای محافظت کردن از این حیوانات، چندین اقدام سیاسی از سمت چین صورت گرفته است.

پرنده ماهی خوار قرمز تاج