حمل و نقل عمومی در ونیز : شهر ونیز یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایتالیا و جهان بوده و هر ساله بیشتر از بیست میلیون توریست و گردشگر تور اروپا از آن بازدید می کنند. یکی از جذابیت های این شهر وسایل حمل و نقل عمومی است. ونیز در قسمت شمال شرقی کشور ایتالیا قرار داشته و متشکل از 118 جزیره بوده که با کانال های آب از یکدیگر جدا شده و با پل های مختلف به هم وصل شده اند. همه میدانند که ونیز دارای حیرت انگیزترین و زیباترین چشم اندازها، معماری های جذاب و آثار هنری می باشد. در ادامه برای توریست ها و گردشگران نحوه حمل و نقل و وسایل حمل و نقل عمومی در ونیز را معرفی کرده ایم، با لست تورز همراه باشید.

کرایه قایق

اگر میخواهید خودتان در کانال بزرگ و یا در دیگر کانال های تاریخی مرکز شهر ونیز به گشت و گذار بپردازید، پیشنهاد می کنیم از بروسا برای خود یک قایق کرایه کنید. توریست ها و گردشگران تور ایتالیا برای یک ساعت قایق سواری در ونیز با قایق هفت متری که شش نفر ظرفیت دارد، باید مبلغ 15000 تومان و برای یک روز باید هفتصد هزار تومان پرداخت کنند. برای قایقرانی احتیاجی به گواهینامه ندارید اما بل از حرکت باید به صورت امتحانی یک دوری در اطراف بزنید. 

کرایه قایق

قایق های اتوبوسی

خدمات قایق های اتوبوسی کاملا سروقت و مفید هستند اما به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا که عجله دارند پیشنهاد می کنیم از انها استفاده نکنند. مسیر اصلی قایق ها در طول کارناوال ها و فصول گردشگری بسیار شلوغ می شود. هزینه بلیت تک سفره برای این قایق ها فقط 25000 تومان می باشد. هزینه حمل و نقل به جزایر مورانو، لیدو، تورسلو و ... نیز با قایق های موتوری بزرگ قابل انجام است. مرکز اصلی فروش بلیت قایق های اتوبوسی واپورتو بوده که در بیشتر ایستگاه ها میتوان آن را تهیه کرد. 

قایق های اتوبوسی

مونوریل

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا با مونوریل ها به پارکینگ خودروهای ترانچتو، ترمینال کشتی های تفریحی و پیازل روما دسترسی داشته باشند. شما میتوانید بلیت مونوریل ها را از دستگاه های فروش بلیت که نزدیک به ایستگاه می باشند، تهیه کنید. 

مونوریل

تاکسی آبی

اگر هزینه رفت و آمد در سفر برایتان مهم نیست، از تاکسی های آبی استفاده کنید. به طور کلی تاکسی های آبی رنگ یک انتخاب پر هزینه برای رفت و امد در شهر ونیز محسوب می شوند. ولی اگر عجله دارید یا چمدان های سنگینی به همراه دارید، راه بسیار خوبی است. معمولا هزینه ها با تاکسی های آبی براساس تاکسی متر حساب شده و یا با راننده از قبل طی می شود. نرخ قیمت تاکسی های آبی از پنجاه هزار تومان شروع شده و برای هر دقیقه شش هزار تومان اضافه می شود. اگر در طول شب یعنی از ساعت ده صبح تا شش صبح از این تاکسی های استفاده کنید باید 35 هزار تومان بیشتر پرداخت کنید. همینطور در صورتی که بیشتر از پنج چمدان داشته باشید هفده هزار تومان باید بپردازید.

تاکسی آبی

گاندولا

گاندولا یک نوع قایق بوده که به صورت رایج برای رفت و امد در ونیز و همینطور تماشای چشم اندازها مورد استفاده قرار میگیرد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای استفاده از گاندولا در ساعات اداری برای چهل دقیقه باید 270 هزار تومان پرداخت کنند. همینطور بین ساعات هفت تا هشت شب نیز برای هر 35 دقیقه 350 هزار تومان! این گاندولاها را میتوان در حاشیه کانال بزرگ و نزدیک جاذبه های تاریخی و مهم و همینطور منطقه های توریستی پیدا کرد. همچنین میتوان از قبل این گاندولاها را برای خود رزرو کرد. 

گاندولا

خودرو

کاملا مشخص است که شما قادر به رانندگی کردن در شهر ونیز ایتالیا نیستید. ولی میتوانید تنها در دو جزیره به نام های پالستریما و لیدو بدون هیچ مشکلی رانندگی کرده و از مناظر و طبیعت اطراف ونیز لذت ببرید. توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا که به دنبال اجاره کردن خودرو در این جزایر هستند، به آن 2ها شرکت های کرایه اتومبیل آویس، هرتز و یوروکار را که در هر دو منطقه و فرودگاه مارکوپولو دفتر دارند پیشنهاد می کنیم 

خودرو