جزیره‌های نخلی دبی : البته که این جزیره های واقعی نبوده و تمامی آنها بوسیله چند پل به زمین اتصال یافتند. ابن جزیره های با پنج کیلومتر فاصله از زمین اصلی که دبی روی آن قرار دارد و در دریای خلیج فارس ساخته شده. دیگر تعجب نکنید اگر بگوییم این جزیره از بزرگ ترین جزیره هایی میباشد که در کل جهان ساخته شده است. این شهر که 2برابر لندن بوده و قسمتی از امارات متحده است، یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان میباشد که البته مشکلاتی هم دارد مثل تمام شدن منبع درآمدش یعنی نفت. به همین دلیل باید به دنبال یک منبع درآمد جدید باشد.

جزیره‌های نخلی دبی

ساخت هتل ها و مراکز تفریحی روی جزیره‌های نخلی دبی :

به دلیل تمام شدن ذخایر نفتی این شهر، حاکم دبی با دو میلیارد دلار برنامه ریزی کرد تا بازهم از نظر اقتصادی با مشکلی روبرو نشود. او رو همین جزیره، یکی از مرتفع ترین برج های جهان، تعدای زمین گلف و از همه مهم تر، نخل جمیرا را ساخت و این مکان به شهری لوکس تبدیل کرده است. تاکنون بیشتر از صد هتل، ده هزار ویلای بسیار زیبا، پنج هزار آپارتمان و تعداد زیادی پارک آبی، رستوران و سینما، مراکز خرید و بسیاری از امکانات تفریحی فراهم شده است.

ساخت هتل ها و مراکز تفریحی روی جزیره‌های نخلی دبی

مراکز تفریحی و تجاری روی جزیره‌های نخلی دبی :

هر سال پنج میلیون توریست و مسافر از تور دبی وارد این شهر لوکس میشوند. درواقع این شهر به دلیل داشتن تفریحات و اقامتگاه های بسیار عالی خودش، مورد علاقه ثروتمندان بوده و آنها را مجبور به بازدید دوباره از دبی میکنند. حاکم این شهر برای داشتن توریست های بیشتر و رساندن آن ها به سالانه پانزده میلیون، تصمیم به ساخت مراکز تفریحی و تجاری بیشتر کردن که به دلیل داشتن فقط هفتاد کیلومتر خط ساحلی، مجبور به ساخت یک جزیره در سال 2006 شد. این جزیره به شکل درخت نخل بوده و با اینکار او 56 کیلومتر به خط ساحلی اضافه کرد.