جزیره کولایپ تایلند : این جزیر در قسمت جنوبی استان ساتون و نزدیک به مرز تایلند و مالزی قرار دارد. جزیره کولایپ کوچک بوده و به شکل حرف L است. این برای آدانگ راوی آرشیپلاگو بوده و در قسمت حومه پارک ملی دریایی تاروتو قرار دارد. اولین افرادی که در این جزیره زندگی می کردند، مهاجران هندی بودند که به آن ها چاولی می گفتند و این منطقه به اسم آن ها نامگذاری شد. معنای اسم کولایپ، جزیره ای کاغذی در چاولی است. این جزیره از راه رشد سریع به طرف افزایش تقاضای گردشگری پیشرفت کرده است. هم اکنون این جزیره به یکی از مقاصد پرطرفدار توریست ها و گردشگران تور تایلند تبدیل شده است. این جزیره چند ساحل به نام های ساحل غروب آفتاب در قسمت غربی، ساحل طلوع آفتاب در قسمت شرقی و ساحل پاتایا در قسمت جنوبی دارد. این سه ساحل، سه ساحل اصلی در کولایپ هستند. سواحل جزیره کولایپ تایلند و اطراف آن برای غواصی بهترین هستند. 

جزیره کولایپ تایلند

اقامتگاه های جزیره کولایپ

بعضی از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند آنقدر به این جزیره علاقه مند شده اند که تصمیم به اقامت در آن را گرفته اند. این جزیره در هر سه ساحل اصلی خود دارای اقامتگاه های بسیار خوب و خانه های ییلاقی ساخته شده از بامبو هستند. بسیاری از هتل های این جزیره، هتل های چهار ستاره می باشند. 

اقامتگاه های جزیره کولایپ

در جزیره کولایپ چه کارهایی می توان انجام داد

انواع و اقسام تفریحات و خدمات در این جزیره دوست داشتنی بین مرز تایلند و مالزی ارائه و فراهم شده است مثل غواصی در سواحل، قایقرانی، پیاده روی، گردش در اطراف جزیره، شبگردی، مراکز خرید و ... . 

در جزیره کولایپ چه کارهایی می توان انجام داد

ساحل پاتایا در کولایپ

همانطور که گفته شد، جزیره کولایپ تایلند دارای سه ساحل اصلی بوده که معروفترین انها را نام بردیم. از بین آن سه مورد نیز ساحل پاتایا مشهورترین و طولانی ترین ساحل این جزیره بین توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند بوده که یک کیلومتر طول دارد. در این ساحل میتوان انواع هتل های لوکس، رستوران ها و کافه های مختلف، بوتیک و مراکز خرید بسیار پیدا کرد. ساحل طلوع خورشید نیز هشتصد متر طول داشته و سرتاسر آن را شن و ماسه های سفید گرفته است. این ساحل در فصل های پاییز و زمستان دارای بادهای موسمی بوده و در فصل بهار و تابستان نسیم ملایمی دارد. نزدیک به روستای چاولی نیز یک بیمارستان و یک مدرسه به همراه چند رستوران و مغازه قرار دارند. ساحل غروب آفتاب نیز دویست متر طول داشته و در قسمت شمالی جزیره می باشد. 

ساحل پاتایا در کولایپ