جزایر سیمیلان تایلند : در قسمت جنوب کشور تایلند و در کناره دریای آندامان و استان پهانگ نگا، بهشتی زیبا و خارق العاده قرار دارد. این بهشت که جزایر سیمیلان نام داشته، یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان هایی هست که تابحال دیده اید. سیمیلان به خاطر داشتن شن و ماسه های سفید رنگ، دریای ابی و شفاف آندامان، صخره های بلند، طبیعت بکر و ... باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند به سمت آن جذب شوند. سیمیلان تایلند یک مجمع الجزایر بوده که از یازده جزیره کوچک تشکیل شده است. بزرگ ترین جزیره آن سیمیلان بوده و به همین خاطر بسیاری از مردم این جزایر، آن را به اسم سیمیلان صدا می کنند. سیمیلان بیشتر به خاطر چشم اندازهای باورنکردنی و آب های کبود رنگ و جنگل های سرسبزی که داشته توانسته به این معروفیت برسد و یکی از بهترین مناطق توریستی تایلند در منطقه اسکوبا باشد. جزایر سیمیلان تایلند سال 1982 میلادی به عنوان پارک ملی کشور تایلند ثبت شد و از آن به بعد مقصد علاقه مندان به قایقرانی و غواصی شد. این جزایر محبوب ترین مکان برای غواصی در تمام تایلند بوده و همیشه شلوغ از توریست ها و گردشگران هستند. 

جزایر سیمیلان تایلند

حیوانات و گیاهان جزایر سیمیلان تایلند

در جزایر سیمیلان تایلند به جز تفریحات ابی و طبیعت بکر، شگفتی های دیگری هم وجود دارد. جزایر سیمیلان تایلند دارای خاص ترین گونه های مختلف گیاهی و جانوری بوده و همینطور بسیاری از کمیاب ترین گونه ها را در خود جای داده است. حیواناتی که در این جزایر زندگی می کنند سنجاب ها، میش، خفاش، خرچنگ و ... هستند. در کنار این حیوانات، آبزیان و ماهی های رنگارنگی در اب های اطراف هستند که هرکدام شگفتی خلقت را نشان میدهد. همه در این جزایر از صخره ها گرفته تا اسفنج ها، جلبک ها و مرجان ها جاذبه ای از جزایر سیمیلان تایلند هستند. 

حیوانات و گیاهان جزایر سیمیلان تایلند

امکانات تفریحی این جزایر

امکانات تفریحی و خدمات رفاهی بسیار خوبی در جزایر سیمیلان فراهم شده تا توریست های تور لحظه آخری تایلند و بازدیدکنندگان با سفر به آن حسابی خوش بگذرانند. اول از همه به سراغ رستوران ها و کافه های سیمیلان میرویم. در هر نقطه از این جزایر کافه ها و رستوران های خوبی با انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و دریایی وجود داشته که بعضی از ان ها در هر ساعت از شبانه روز برای شما غذا و نوشیدنی سرو می کنند. از جمله تفریحات آبی و ساحلی آن نیز میتوان به حمام آفتاب، جت اسکی سواری، غواصی، شنا با اسنوکر، موج سواری و ... اشاره کرد. 

امکانات تفریحی این جزایر

غواصی، یکی از بهترین تفریحات جزایر سیمیلان

یکی از مهم ترین جاذبه های تفریحی در شهر پوکت، غواصی است. پوکت بهترین موقعیت سواحل و جزایر را برای غواصی در تمام دنیا داشته و به همین خاطر به بهشتی برای علاقه مندان به غواصی و دنیای زیر آب تبدیل شده است. سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران سراسر دنیا به خاطر طبیعت زیبای جزایر پوکت، غواصی و شنا در آب های تمیز و شفاف به تایلند سفر می کنند. یکی از بهترین مکان ها در پوکت برای غواصی، جزایر سیمیلان است. این جزایر آب های شفاف و زلالی برای غواصی دارد. پس ساک خود را ببندید و آماده یک غواصی هیجان انگیز بین مرجان های رنگارنگ، جلبک های رقصنده و ماهی و ابزیان زیبا در این منطقه شوید. بعد از این جزایر بهترین مکان برای غواصی کائو لک است. این اماکن تمام امکانات و تجهیزات حرفه ای غواصی را برای توریست ها و گردشگران فراهم کرده اند تا از سفرشان لذت ببرند. همینطور اگر غواصی بلد نیستید، نیازی به نگرانی نیست. شما میتوانید در سایت های غواصی که در کنار این جزایر هستند به سرعت غواصی کردن زیر آب را یاد بگیرید. در جزایر سیمیلان تایلند دو نوع مختلف از نقاط غواصی وجود دارد. یکی سایت های شیرجه در شرق که دارای صخره های مرجانی شیب دار بوده و یکی در غرب که دارای سایت های غواصی با تخته های بزرگ سنگی از جنس گرانیت بوده که با مرجان های نرم و سخن پوشیده شده است. 

غواصی، یکی از بهترین تفریحات جزایر سیمیلان

قایق سواری در آب های جزایر سیمیلان تایلند

اگر به غواصی علاقه ندارید و یا بلد نیستید، میتوانید در آب های این جزیره دوست داشتنی به قایقرانی مشغول شوید. و یا میتوانید در اب شنا کرده و موجودات دریایی آن را از نزدیک ببینید. 

قایق سواری در آب های جزایر سیمیلان تایلند

دسترسی های نزدیک به جزایر سیمیلان 

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند از طریق اسکله تاپ لامو که در منطقه تای موآنگ خیج فانگ نگا پوکت قرار دارد، به راحتی به جزایر سیمیلان برسند. در اسکله این خلیج قایق ها با طی کردن مسیر سه ساعته، مسافران را به این جزایر میرسانند.