تفرجگاه ساحلی هوا هین، جدیدترین جاذبه گردشگری تایلند : یکی از معروف ترین سواحل تایلند که به تازگی به یکی از تفرجگاه های مدرن خلیج تایلند تبدیل شده است، در قسمت شمالی شبه جزیره مالایا و دویست کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد. طبق آمارها، در طول سال های گذشته، تعداد کسانی که منطقه ساحلی هوا هین تایلند را به عنوان مکانی برای زندگی انتخاب کردند رو به افزایش است. به همین خاطر این شهر تایلند روز به روز در حال رشد و توسعه است. ساحل هوا هین سالهاست یکی از تمیزترین سواحل تایلند بوده و در حال حاضر در حال رقابت با سواحل پاتایاست. این ساحل معروف پاتایا که از جدیدترین جاذبه های گردشگری تایلند می باشد، پنج کیلومتر طول دارد. این ساحل آب و هوای گرمسیری با رطوبت بالا داشته و بارش های کم و خوبی دارد. علاوه بر اینها مناظر بسیار زیبا و طبیعت بکر محشری نیز دارد. توریست ها و گردشگران اروپایی تور تایلند، معمولا فصل زمستان را برای مسافرت به این تفرجگاه انتخاب می کنند. 

تفرجگاه ساحلی هوا هین، جدیدترین جاذبه گردشگری تایلند

تاریخچه هوا هین

سال 1922، هوا هین به دستور پادشاه پراجادهیپوک، محلی برای گردش و استراحت خانواده سلطنتی تایلند انتخاب شد. این پادشاه دستور ساخت بنایی به اسم "به دور از نگرانی ها" را به معماری ایتالیایی خود در این منطقه داد. همین کار موجب شده تا این تفرجگاه که تا مدتی قبل یک روستای ساده ماهیگیری بوده، معروف و مشهور شود. همچنان این منطقه محلی برای تفریح و استراحت اعضای خانواده سلطنتی می باشد. توجه بسیار زیاد پادشاه به این منطقه، دلیل شد تا این دهکده برای تایلندی ها و همینطور بسیاری از توریست ها و گردشگران خارجی معروف و مطرح شود. امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند تعطیلات خود را در این تفرجگاه برنامه ریزی می کنند. 

تاریخچه هوا هین

امکانات و خدمات رفاهی در تفرجگاه ساحلی هوا هین

یکی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه سریع این تفرجگاه بازسازی هتلی در دهه 1980 بود. هتل راه آهن هوا هین توسط گروه هتل سازی سوفیتل فرانسه، یکی از گران ترین هتل های زنجیره ای ساخته شده است. این هتل برای جذب توریست ها و گردشگران خارجی تاثیر مثبتی هم داشته. امروزه بسیاری از هتل های زنجیره معروف در دنیا، در این ساحل شعبه ای برای خود دارند. علاوه بر این هتل ها، ساختمان های مرتفع، خانه ها فوق العاده ییلاقی، رستوران های مختلف با انواع و اقسام غذاهای فرانسوی، آلمانی، اسکاندیناوی، آلمانی و ایتالیایی در آن وجود دارند. 

امکانات و خدمات رفاهی در تفرجگاه ساحلی هوا هین

تفریحات ساحل هوا هین تایلند

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند در این منطقه میتوانند آرامش بیشتری نسبت به دیگر جزیره ها و تفرجگاه های کشور داشته باشند. همینطور این ساحل برای تمام گردشگران از جمله خانواده ها، سنین بالا و ... بسیار محبوب و جذاب می باشد. توریست ها و گردشگران میتوانند در این ساحل حمام آفتاب بگیرند، پیاده روی کنند و یا در تفریحات و بازی هایی مثل گلف، اسب سواری و ... شرکت کنند. چشمه های آب گرمی هم در این ساحل وجود دارند. رستوران های شبانه بسیاری در این تفرجگاه وجود دارند، از جمله رستوران غذاهای دریای، محلی و ... .

تفریحات ساحل هوا هین تایلند