تاریخچه شهر بارسلونا : پایتخت اسپانیا، شهر بارسلونا یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اسپانیا بوده که در قسمت خودم مختار کاتالونیا قرار دارد. اولین شهر پرجمعیت این شهر مادرید بوده و بعد از ان بارسلونا می باشد. مهم ترین بندر کشور اسپانیا در شهر بارسلونا قرار داشته و این شهر جمعیتی به اندازه 1.621.537 نفر در منطقه بزرگی به اندازه 101 کیلومتر مربع و در منطقه شهری بدون در نظر گرفتن حومه در منطقه ای به بزرگی 803 کیلومتر متربع بیشتر از 4.200.000 نفر را در خود جای داده است. تقریبا میتوان گفت پنج میلیون نفر در این قسمت شهر زندگی می کنند. بارسلونا ششمین شهر پرجمعیت از اتحادیه اروپا بوده و بزرگ ترین شهر اروپایی در کنار دریای مدیترانه می باشد. و اما در ادامه میرسیم به تاریخچه شهر بارسلونا، این شهر که تقریبا تمام توریست ها و گردشگران تور اروپا را به سمت خود جذب کرده است. شهر بارسلونا به عنوان یک شهر رومی ساحته شد و مدتی بعد پایتخت کنت های بارسلون بود. بعد از اینکه به پادشاهی آراگون پیوست، به یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون تبدیل شد. بارسلونا در طول تاریخ چندین بار مورد تصرف حکومت های مختلف قرار گرفت. درمورد تاریخ ساخت آن هم همچنان دو داستان وجود دارد. داستان اول می گوید تاسیس این شهر به چهار سال پیش از ساخت رم بوسیله اسطوره ای به اسم هرکول بوده و داستان دوم می گوید که این شهر را به همیلکار بارسا کارتاژی، پدر هانیبال ربط پیدا می کند که اسم این شهر را بارسینو گذاشته است. 

تاریخچه شهر بارسلونا

تقریبا قرن پانزهم قبل از میلاد مسیح، رومی های شهر بارسلونا را به یک اردوگاه نظامی یا کاستروم، روی مانس تبر، یک تپه کوچک تبدیل کردند. نزدیک به این تپه تالار قدیمی سنت خومه شهر قرار دارد. بارسلونا زیر استعمار و حکومت فاومنتیا و یا به صورت کامل مستعمره فاونتیا جولیا آگوستا پیا بارسینو بود. 

تاریخچه شهر بارسلونا

اسم بارسلونا نیز از زبان فنیقی هایی که در ایبری زندگی می کردند، بارکنو نامیده می شد. میتوان شواهد آن ر بوسیله یک سکه بسیار قدیمی که روی آن به زبان ایبری بارکنو نوشته شده، دید. در متون یونان باستان نیز اسم این شهر را بارکینون و در لاتین بارسیلونوم تلفظ می کردند. در قرون وسطی شهر بارسلونا با اسم های بارچلونا، بارچینونا، باسالونا، بارچنونا شناخته می شد. همچنین بعضی از نوشته ها اسم این شهر را به جنرال کارتاژ، همیلکار بارسا مرتبط شمرده اند. 

تاریخچه شهر بارسلونا