بکرترین و ناشناخته ترین جاذبه های گردشگری دنیا (2)

در قسمت اول این مقاله توضیح داده شد که بسیاری افراد ترجیح می دهند از مکان های بکر و طبیعی یا از آثار باستانی غیر قابل دسترس بیشتر دیدن کنند تا مکان های سهل الوصول. بعضی افراد نیز هستند که می خواهند در مکان هایی که خلوت است و آرامش بیشتری را می توان در آن جا حس کرد زمان و تعطیلات خود را سپری کنند که در هر دو صورت جاذبه های گردشگری بکر بهترین تصمیم برای بازدید خواهد بود. در ادامه مقاله قبلی ما برخی از این جاذبه های کمتر شناخته شده را برای شما خوانندگان محترم معرفی می کنیم.

ساحل ماچانگوولو در موازمبیک

ساحل ماچانگوولو در یک جزیره صحرایی واقع شده است ساحل این منطقه به خاطر زیبایی و جذابیت شگفت انگیز برای گردشگران مثل بهشت توصیف می شود برای تجربه لذت و هیجان سفر می توانید در آب های ساحل این منطقه شنا کنید این منطقه به این دلیل مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار نمی گیرد چون فاصله ی زیادی با شهر ماپوتو دارد و علاوه بر فاصله یک ساعته اقامت گاه و هتل بزرگی در حوالی ساحل نیست اما اقامت گاهی کوچک برای افرادی که ساحل را به اقامت گاه مجلل ترجیح می دهند قابل استفاده و در دسترس می باشد. تنها وسیله درسترسی به این سواحل نیز قایق موتوری است به همین دلایل این ساحل همیشه خلوت می باشد و تنها تعداد کمی تمایل دارند به این منطقه سفر کنند. اگر انتخاب شما این سواحل برای مسافرت بود حتما سعی کنید در ماه هایی که باران کمتر است و هوا خنک تر از ماه های دیگر است مسافرت کنید که بر این اساس زمان مناسب برای این منطقه ماه می تا ماه نوامبر خواهد بود.

سمرقند ازبکستان

سمرقند شهری باستانی در کشور ازبکستان می باشد که بناهای تاریخی بسیار زیبا و بسیار زیادی دارد این شهر با داشتن اثار باستانی فراوان معمولا خلوت و خالی از گردشگر است دلیل این امر می تواند معرفی نشدن این آثار و شهر و شناخته نشدن انها باشد برای مسافرت راحت تر و دل چسب تر می توانید در ماه های سپتامبر تا نوامبر به این شهر سر بزنید.

دریاچه مورین در آلبرتا کشور کانادا

دریاچه مورین در پارک ملیبانف کشور کانادا قرار گرفته است آب دریاچه از یخ هایی که آب می شوند تامین می شود همان طور که بارها اشاره شد دلیل جذابیت و خلوت بودن این مکان ها این است که ناشناخته هستند این دریاچه نیز با قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه لوییز و جذب بیشتر گردشگران به دریاچه لوییز از بازدید این دریاچه غافل می مانند این دریاچه در اواسط ماه ژوئن تا اواخر ماه جولای چون یخ ها آب می شوند و سطح آب دریاچه بالا می آید زیبایی دریاچه بیشتر شده و دیدن چنین دریاچه لذت بخش تر خواهد بود.

قطب جنوب

قطب جنوب یکی از شناخته شده ترین مکان های بکر می باشد این مکان با وجود اینکه همه مردم ان جا را می شناسند اما به دلیل پرخرج بودن و هم چنین مسیر پر خطر و دشوار دریایی آن بسیار بکر و دست نیافتنی است. این مکان یکی از خلوت ترین مناطق روی کره زمین می باشد که تنها موجودات و حیواناتی یافت می شوند که در مناطق سردسیری زندگی می کنند. و کمتر گردشگری به این منطقه بسیار زیبا و صد البته سرد ترین منطقه دست یافته است. عبور از خظرناک ترین و خشن ترین مسیرها برای بسیاری از گردشگران معضل و مشکل بزرگی است. اگر روزی روزگاری بخت با شما یار بود و توانستید به قطب جنوب سفر کنید حتما ماه های اکتبر و مارچ را انتخاب کنید تا یخ ها آب نشده باشند و شما شاهد بیشترین حجم یخ دنیا شده باشید.

آبشار هاواسو در گرند کانیون در آریزونا

بیشتر جذابیت این آبشار به دلیل وجود ترکیبات معدنی مثل کلیسیوم کربنات و منیزیوم می باشد که همین عوامل باعث شده اند تا رنگ آب این منطقه متفاوت تر از رنگ سایر آب ها باشد. رنگ این آبشار تلفیقی از رنگ آبی و سبز می باشد. این آبشار تالاب کوچکی نیز دارد که می توان در آن شنا کرد و اما چرا این منطقه نیز خلوت است. مثل بسیاری از مناطق بکر دیگر دلیل خلوت بودن دشواری مسیر و راه دست یابی به این آبشار می باشد چون مسافران و گردشگران عزیز باید تنبلی را کنار گذاشته و کوله به پشت یک و نیم کیلومتر پیاده مسیر را طی کنند تا به آبشار برسند. به همین سادگی. اگر تنبلی را کنار گذاشتید حتما فصل بهار به این منطقه بروید تا علاوه بر راحتی جان در طول مسیر امکان شنا کردن در تالاب آبشار نیز به خاطر گرم بودن آب فراهم باشد.

کویر نخل پر آقوم در دبی

این کویر نخل علاوه بر بکر بودن از عجایب نیز به شمار می آید چون این منطقه باغی زیبا در وسط کویری خشک و بی آب و علف می باشد. در طول مسیر دسترسی به این باغ هیچ گونه سکونت گاه و انسانی وجود ندارد در واقع این باغ هتلی غیر معمول است که در خارج از شهر دبی و در فاصله ای یک ساعته از این شهر احداث شده است اما برای افراد سکون طلب بسیار جای مناسب و ایده آلی است. این هتل با اینکه در دل کویر واقع شده است اما بسیار زیبا و پر از گل های زیبا و باغ های سرسبز می باشد. دبی در حالت عادی آب و هوای گرمی دارد اما اگر می خواهید از حد معمول خنک تر باشد سعی کنید مسافرت خود را به ماه های نوامبر و مارچ موکول کنید.

ویرانه های ولوبیلیس در کشور مراکش

ویرانه ها و خرابه های ولوبیلیس به دلیل بی اطلاعی بسیاری از افراد از دید گردشگران مخفی مانده است و معمولا در طول سال خالی از مسافر و گردشگران و بازدیدکنندگان می باشد این ویرانه ها قدمتشان به یک قرن پیش از میلاد مسیح می رسد و به دلیل همین قدمت زیاد بیشتر از آثار باستانی دیگر تخریب شده است. این خرابه ها در 30 کیلومتری شهر مکنز مراکش قرار گرفته است. بهترین زمان برای سفر به این شهر ماه های آوریل و می می باشد که هوا کمی مطبوع تر ماه های دیگر است.

برای تهیه یک تور مناسب و مطمئن از سایت لست تورز دیدن فرمایید و با آژانس های معتبر ما در ارتباط باشید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@