سفر با تور ویتنام ، از دیدن مرتفع‌ترین کوه‌ها تا حیاط وحش دیدنی و طبیعت شگفت انگیز شاید مکان‌هایی باشد که مناسب مسافران تازه کار نباشد اما افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند می‌توانند لحظات جالبی را در ویتنام سپری کنند. در ادامه بهترین کارها برای ماجراجویی در ویتنام را معرفی می کنیم.

Sapa

بخش وسیعی از این منطقه پوشیده از جنگل‌های زیبا، راه‌های مختلف و جذابی است که برای دیدن آن حدود 10 روز زمان نیاز دارید. پس می‌توانید از پیاده‌روی در مسیر Muong Hum شروع کنید. سپس برای درک بهتر وضعیت منطقه به سراغ جوامع محلی آن بروید. در طول این سفر شما به دیدار برخی دره‌ها، کوه‌ها، و نماهای شگفت انگیزی می‌روید که نمونه آن را در هرجایی نمی‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید تا روستای Nam Pung و حتی روستاهای دور افتاده‌تر را به صورت پیاده‌روی طی کنید. در سر زدن به روستاها می‌توانید با فرهنگ محلی و غذاهای بومی مردم آشنا شوید و شب را در استراحتگاه‌های سنتی آنان بگذرانید.

ویتنام

Cao Bang

یک سفر 4 روزه خوب لازم دارید تا یکی از بهترین سفرهای بومی خود را به این منطقه در ویتنام تجربه کنید. در اینجا می‌توانید بزرگ‌ترین آبشار ویتنام را ببینید که جز باشکوه‌ترین آبشارهای شرق آسیا نیز محسوب می‌شود و نامش آبشار Ban Gioc است.

ویتنام

در این راهپیمایی طولانی خود شما از میان روستاها و قبیله‌های محلی عبور خواهید کرد، غار مخفی Coc Bo را می‌توانید ببینید و همچنین در یک پیاده‌روی آسان نیز می‌توانید به پارک ملی Ba Be سری بزنید و نماهای شگفت انگیزی از تلفیق جنگل، دریاچه، گیاهان و جانداران را مشاهده کنید.

Ha Giang

بهترین و مرتفع‌ترین جایی که می‌توانید در استان Ha Giang بروید، صعود به قله Dong Van است. یک منطقه مرزی با مجموعه از گذرگاه‌های کوهستانی و دره‌های هیجان انگیز است. اگر می‌خواهید کار چالشی را انجام دهید باید از مسیرهایی که در امتداد کوه Dong van به شهر Meo Vac ختم می‌شود حرکت کنید. در این مسیر شما با صعود از صخره‌ها، حرکت در جنگل‌ها و دیدن مناظر شگفت انگیز و زیبایی روبه رو خواهید شد که آرزوی هر کوه‌نورد و دوستدار طبیعتی است.
همچنین در بالای Ma Pi Leng می‌توانید نمای 360 درجه و باز را از این منطقه کوهستانی مشاهده کنید که قلعه‌ها، صخره‌ها و دره‌های زیبایی را پیش چشم شما به نمایش می‌گذارد. در ادامه مطمئن شوید که به بازدید از کاخ Hmong Palace خواهید رفت، کاخی با معماری چینی سنتی در 4 طبقه که توسط چینی‌ها در دورانی که این کشور مستعمره فرانسه بوده در سال 1902 ساخته شده است.

ویتنام

کوهستان Bach Moc Luong Tu 

اینجا یک مکان کمتر شناخته شده در ویتنام است، در واقع این کوهستان میزبان چهارمین قلعه بلند این کشور است که چیزی در حدود 3046 متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به آن شما یک پیاده‌روی 3 روزه را در پیش خواهید داشت و بیشتر مناسب کسانی است که تجربه کوه‌نوردی و رفتن به مسیرهای سخت را داشته باشند. زیرا اینجا مسیری است پر از شیب، سنگ‌های فراوان، زمین ناهموار و چالش برانگیز که در برخی از نقاط پوشیده از جنگل‌های متراکم است با این حال این پیاده‌روی بسیار کار هیجان انگیز و پرطرفداری است بخصوص اگر در سپیده دم و یا هنگام غروب آفتاب انجام شود. بهتر است صبح‌های زود حرکت خود را آغاز کنید تا شاید در مه زیبای صبحگاهی غرق شوید و لحظه طلوع خورشید را از نمای شگفت انگیز مشاهده کنید.

پارک ملی Nam Cat Tien

این پارک ملی خانه حیاط وحش و حیوانات فراوانی است و شما شاید بتوانید بیشتر حیوانات مختلف و حتی نادرترین گونه‌ها را در این پارک ملی مشاهده کنید. پارک ملی Nam Cat Tien در فاصله حدود 160 کیلومتری شمال شرقی شهر هوشی مین قرار گرفته است. شما سه روز می‌توانید در این منطقه به پیاده‌روی بپردازید تا بتوانید از نزدیک گونه‌های مختلف جانوری را مشاهده کنید. تورهایی وجود دارد که شما را به این پارک می‌برد که هزینه آن‌ها برای 3 روز معمولاً از 175 دلار آغاز خواهد شد.

ویتنام