بهترین زمان برای لذت بردن از سفر به گرجستان : مدتی است که گرجستان یکی از بهترین کشورهای توریستی بین گردشگران و توریست ها واقع شده به همین دلیل همه به دنبال بهترین زمان برای سفر به گرجستان هستند. از چند جنبه میتوان بهترین برای لذت بردن از سفر به گرجستان را بررسی کرد. یکی شرایط آب و هوایی گرجستان، فستیوال ها و حراجی ها و زمان پایین آمدن قیمت هتل ها. این کشوربه طور کلی آب و هوایی مناسب و خوب داشته به جز فصل زمستان که در ادامه بیشتر توضیح میدهیم. گرجستان به خاطر شرایط جغرافیایی تابستانی های گرم و مرطوب و زمستان های سردی دارد.

شرایط آب و هوایی فصل بهار گرجستان

فصل بهار این کشور از مارس تا می بوده و در این مدت روزها نه خیلی گرم و نه خیلی سرد هستند تنها شاید دومین ماه از فصل بهار باران های شاهد باران اهی پی در پی باشید که توصیه میکنیم لباس مناسب به علاوه چتر را هماره خود داسته باشید. بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر آب و هوا همین فصل است.

شرایط آب و هوایی فصل بهار گرجستان

شرایط آب و هوایی فصل تابستان گرجستان

گرجستان در این فصل دمای هوایی ما بین بیست تا سی درجه سانتیگراد داشته که کمی گرم و مرطوب بودن هوا را نشان میدهد. از ماه ژوئن تا ماه آگوست فصل تابستان این کشور بوده. اگر در فصل تابستان به گرجستان سفر کردید نگران گرم بودن هوا نباشید اطراف ساحل هوا خنک است.

شرایط آب و هوایی فصل تابستان گرجستان

شرایط آب و هوایی فصل پاییز گرجستان

پاییزهای گرجستان از ماه سپتامبر تا نوامبر بوده و در این مدت باران های بسیار خواهید دید. زیباترین جذاب ترین فصل از گرجستان همین پاییز است. در این فصل شما درخت های رنگارنگ و زمینی پوشیده از برگ های چند رنگ خواهید دید. برای سفر به گرجستان در فصل پاییز لباس مناسب به همراه داشته باشید.

شرایط آب و هوایی فصل پاییز گرجستان

شرایط آب و هوایی فصل زمستان گرجستان

دمای هوای گرجستان در این فصل بین دو تا شش درجه بوده و بعضی شب ها حتی به زیر صفر هم میرسد. در این فصل از سال برف های بسیاری باریده و برای افرادی که حساس هستند و یا به سرما علاقه ای ندارند توصیه نمیشود که در این فصل سفر کنند. زمستان از دسامبر تا فوریه بوده و در این مدت بسیاری از توریست ها و گردشگران تور گرجستان که علاقه به ورزش های زمستانی مثل اسکی دارند به این کشور سفر میکنند.

شرایط آب و هوایی فصل زمستان گرجستان

فستیوال های گرجستان

یکی از بهترین و محبوب ترین فستیوال های این کشور فستیوال جم یا همان فستیوال موسیقی الکترونیک است. این فستیوال از 25 تیر تا 25 مرداد یعنی همان چهارده جولای تا چهارده آگوست برگزار خواهد شد و هزاران هزار بیننده خواهد داشت. فستیوال جم در شهر آناکلیا برگزار شده و دی جی های بسیاری از سراسر جهان را فرا میخواند. اگر قبل از سفر خود به گرجستان بلیط این فستیوال را داشته باشید میتوانید از بسیاری از امکانات مثل پارک آبی، امکانات ورزشی، سرگرمی و تفریحات آن رایگان استفاده کنید. همینطور میتوانید در هر اجرا شرکت کنید. از آناکلیا تا تفلیس 350 کیلومتر و تا باتومی 140 کیلومتر است. اگر در یکی از این دو شهر اقامت داشته باشید به راحتی میتوانید با ساتفاده از ماشین و یا اتوبوس به این شهر دسترسی داشته باشید.

فستیوال های گرجستان

فستیوال رنگ گرجستان

هر ساله مردم گرجستان و تفلیس به دور دریاچه لاک پشت ها جمع شده و با استفاده از پودرهای رنگی که به همراه پرتاب میکنند سرگرم شده و شادی میکنند. این جشنواره رنگی سال گذشته همزمان با جشنواره موزیک برگزار شد و مردم بسیاری همزمان با پرتاب رنگ ها به هم رقص و شادی میکردند. این فستیوال یک روزه برگزار میشود. فستیوال های جالب و جذاب دیگر کشور، جشن روز تفلیس، جشنواره پنیر گرجستان، جشنواره بین المللی تئاتر در تفلیس و جشن نوروز است.

فستیوال رنگ گرجستان