بزرگترین پارک طبیعی اروپا : با اینکه بزرگترین پارک طبیعی اروپا، پارک بخارست یا پارک واکارستی در سال 1989 به عنوان یک پروژه ناتمام زیر ساخت های آبی رها شده بود، اما بعد از گذشت سال ها، بدون دخالت های انسانی، طبیعت و حیات وحش آن جان گرفته و هم اکنون یکی از متنوع ترین اکوسیستم های رومانی و بزرگترین پارک طبیعی اروپا می باشد. درست اواسط سال 2016 میلادی، یک کمپین کوچک از فعالان زیست محیطی تشکیل شد که دولت را مجبور کردند تا این مکان را به یک منطقه محافظت شده تبدیل کند و به همین شکل این پارک طبیعی بزرگ با وسعت 183 هکتار به بزرگترین پارک طبیعی اروپا تبدیل شد. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند با رانندگی سی دقیقه ای مرکز شهر به راحتی به این پارک برسند. البته هرکسی جرئت بازدید از این پارک را نداشته و در بازدید از آن ممکن است تعداد افراد بسیار کمی را ببینید.  

بزرگترین پارک طبیعی اروپا

پوشش گیاهی و جانوری پارک طبیعی واکارستی اروپا

هیچ کجای نمیتوانید چشم اندازی شگفت انگیز به اندازه چشم انداز این پارک پیدا کنید. در قسمت شمالی این پراک میتواند چمن های وحشی، علفزارها، درخت های نارون و صنوبر و ... ببینید. کمی جلوتر از این چمنزارها سه دریاچه متصل به هم قرار داشته که البته پوشش گیاهی آن قسمت متراکم تر شده و شبیه به محیط تالابی می باشد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در پارک طبیعی واکارستی میتوانند چمن های جانسون، بید، نیلوفرهای آبی و ... را در این پارک ببینند. همینطور از نظر جانوری نیز جدود صد نوع پرنده مختلف در این پارک طبیعی زندگی می کنند که بیشتر آن ها اردک های وحشی و حواصیل هستند. بر طبق مطالعاتی که آکادمی رومانی در زمینه حیات گیاهی و جانوری در سال 2013 انجام داد، تایید کرده که حدود صدها گونه مختلف گل و گیاه، 96 گونه پرنده، چند پستاندار مثل راسو و سمور، خزندگان مثل لاک پشت، مار و ... در این پارک زندگی می کنند.  

پوشش گیاهی و جانوری پارک طبیعی واکارستی اروپا

دیوار بتنی پارک طبیعی واکارستی

دیوار بتنی پنج متری به دور این پارک طبیعی کشیده شده تا محوطه پارک را از دیگر قسمت های شهر جدا کند. بسیاری از افراد دوست دارند پشت به این دیوارهای امن بمانند. اما اگر از این خاکریز بتنی بالا بروید، چشم انداز بسیار زیبایی از یک پارک ترکیبی زیبا و فوق العاده سرسبز خواهید دید. دیوار بتنی که به دور دریاچه این پارک بوده باعث شده تا از دخالت شهر و شهروندان دور بماند و همینطور لایه خاک رس زیر دریاچه نیز این امکان دسترسی را به یکی از پنج سفره اصلی آب شیرین بخارست میدهد. بالای این خاکریز بتنی راهی برای پیاده روی و تماشای چشم انداز بسیاری زیبای پارک می باشد. این پارک طبیعی از پارک رگنت لندن بزرگتر بوده ولی همچنان یک مکان وجشی و رام نشده می باشد.

دیوار بتنی پارک طبیعی واکارستی