بام استانبول : از جاذبه های طبیعی بسیار زیبای استانبول، تپه های چاملیجا بوده که بام استانبول معروف هستند. این تپه ها در قسمت آسیایی استانبول قرار داشته و منطقه ای محبوب برای توریست ها و گردشگران تور استانبول می باشد. از روی این تپه ها با 268 متر ارتفاع از سطح دریا، میتوان استانبول را زیر پاهایتان ببینید. علاوه بر این تنگه بسفر، منطقه اروپایی استانبول، بندرگاه، بندر و پل بوغاز استانبول از جمله مکان هایی هستند که از بالای تپه میبینید. این تپه زیبا و جذاب سوژه ای خوب برای عکاسان و الهام بخش برای نویسندگان است. بیشتر مردم استانبول روی این تپه ها پیک نیک کرده و از منظره و آب و هوای خوب لذت میبرند. به خاطر استقبال بسیار زیاد توریست ها و گردشگران تور استانبول از این بام، روی آن هجده گیرنده رادیو و تلویزیون قرار دارد.

بام استانبول

رستوران ها و کافی شاپ روی بام استانبول

روی این بام بلند استانبول، کافی شاپ پیرلویی قرار داشته که سال های سال است روی این تپه بوده و میهمانان آن همیشه توریست ها و گردشگران تور استانبول بوده اند که قهوه و یا چای خود را روی بام نوشیدند.

رستوران ها و کافی شاپ روی بام استانبول

دسترسی های نزدیک به بام استانبول

ارزان ترین راه برای رسیدن به این طبیعت بسیار زیبا و جذاب، باید از سمت مترو میدان تقسیم به سمت حاجی عثمانی رفته و بعد از سه ایستگاه، در ایستگاه گایرت تپه پیاده شوید. سپس به ترتیب اتوبوس های کوپرولو کاوشاک، اتوبوس های خط 522 را سوار شده و سه ایسگاه بعد دوباره پیاده شوید و در اخر با یک تاکسی به بام استانبول برسید.