باغ موشتایدی تفلیس : از مکان هایی که در آن آرامش، تفریح و زیبایی خلاصه شده، باغ موشتایدی تفلیس است. این باغ بسیار زیبا و سرسبز، برای استراحت و تفریح، از بهترین مکان ها بوده و همینطور امکاناتی بسیاری برای توریستها و گردشگران تور گرجستان دارد مثل قطار کودکان، وسایل بازی، تئاتر روباز، و همینطور رستوران و فست فودهای خوب. باغ موشتایدی میتواند گزینه بسیار خوبی برای تفریح در فضای باز باشد.

باغ موشتایدی تفلیس

تاریخچه تاسیس باغ موشتایدی تفلیس

این باغ بوسیله میر فتاح تبریزی، یک مجهتد ایرانی در دهه 1830 ساخته شد! میرفتاح تبریزی در زمان جنگ آن دوران برعلیه روس ها حکم جهاد داده بود، با این حال زمانی که روس ها به مرز تبریز رسیدند، از آن ها استقبال کرد! همین خیانت او موجب شد تا از ایران تبعید شود. روسیه نیز به خاطر استقبال او از آن ها، میرفتاح را به گرجستان فرستاده و همینطور تعداد زیادی زمین، باغ و طلا به او به عنوان هدیه داد. میرفتاح همان باغ را برای زندگی انتخاب کرده و بعد از فوت نینو اون، همسر گرجی اش او را نزدیک به همین خانه دفن کرد و اطراف آن را گل و درخت های بسیار کاشت. همین عامل برای او باعث شد تا زمینه ای برای تاسیس باغ باشد. بعد از تاسیس باغ، اهالی گرجستان این باغ را به اسم مجتهد میشناختند. با تمام شدن دوران تبعید، او به ایران برگشت، دولت گرجستان زمین ها را برای خود برداشته و نام آن ها را باغ موشتایدی قرار داد. بعد از مدت ها نیز، در قرن نوزدهم میلادی به یک باغ عمومی تبدیل شد.

تاریخچه تاسیس باغ موشتایدی تفلیس

ساعت بازدید و هزینه ورودی باغ موشتایدی تفلیس

توریست ها و گردشگران تور گرجستان هر هفت روز هفته از ساعت یازده صبح تا نه شب باز بوده و برای ورود به آن باید بین یک تا سه لاری هزینه ورودی پرداخت کرد.