باغ ملی آتن یونان : باغ ملی آتن که به واسیلیکوس کیپوس نیز شناخته می شود، یک فضای سبز بسیار زیبا و آرامش بخش با پانزده هکتار مساحت در قسمت مرکزی آتن می باشد. این باغ در گذشته باغ سلطتنی یونان بوده. توریست ها و گردشگران تور یونان در بازدید از این باغ فوق العاده، با سرستون های قرنطی، موزاییک ها و ویرانه های باستانی بسیاری روبرو خواهند شد که از جاذبه های پارک هستند. همینطور در قسمت جنوب شرقی باغ، نیم تنه هایی از نخستین فرماندار یونان، کاپودیستریاس و در قسمت جنوبی دیونیسوس سولوموس شاعر و نویسنده سرود ملی یونان قرار دارند. میتوان گفت باغ آتن بیشتر از هفت هزار درخت، چهل هزار بوته و گیاه، 102 گونه یونانی مثل درختان یهود، خرزهره، خرنوب و ... . همینطور انواع کاج های استرایایی، درختان بهشتی چینی، بلوط صد ساله ، درختان سرو، نخل های جزیره قناری و ... از گیاهان و درختانی هستند که از سراسر جهان آورده شده اند.

باغ ملی آتن یونان

امکانات رفاهی باغ ملی آتن یونان

در این بهشت سرسبز یونان، امکانات رفاهی هم برای بازدیدکنندگان و توریست های تور یونان بوجود آمده اند مثل کتابخانه برای کودکان، نخستین گلخانه کشور، کتابخانه با دو اتاق مطالعه، یک اتاق داستان و یک اتاق موسیقی و فیلم، کافه سنتی کوچک،دو حوضچه اردک، زمین بازی برای کودکان و باغ وحش کوچک و ... .

امکانات رفاهی باغ ملی آتن یونان

تاریخچه باغ ملی آتن یونان

باغ آتن، با دستور اولین ملکه یونان، آمالیا در سال 1840 ساخته و وظیفه تزئین و طراحی آن به عهده فردریش اشمیت، فردی که گیاهان مختلف سراسر جهان را جمع آوری می کرده بوده. اهمیت این باغ برای ملکه یونان به قدری زیاد بود که به نیروی دریایی جدید خود دستور داد تا از کشور ایتالیا حدود پانزده هزار نهال به باغ بیاورند. سال 1923، کاخ سلطتنی به مکانی دیگر منتقل شد و به همین خاطر در این باغ به روی مردم باز شده و از همان موقع به باغ ملی آتن تغییر نام یافت.

تاریخچه باغ ملی آتن یونان

ساختمان زایپیون در باغ ملی آتن

در این باغ یک ساختمان بسیار بزرگ به شکل هلال بوده نیز قرار دارد. سبکی که در ساخت و طراحی این باغ بکار برده شده نئوکلاسیک بوده و ساخت آن از سال 1874 تا 1888 به طور انجامیده. این ساختمان به دست هانسن تئوفیل، یک معمار دانمارکی ساخته شده و اولین ساختمان در جهان است که اختصاصی برای بازی های المپیک ساخته شده است. مکانی مخصوص برای برگزار کردن همایش های و کنفرانس ها می باشد. البته بیشتر محل برگزاری جلسات بین سران کشور یونان با دیگر کشورهاست.

ساختمان زایپیون در باغ ملی آتن

دسترسی های نزدیک به باغ ملی آتن یونان

توریست ها و گردشگران تور یونان میتوانند با استفاده از مترو، در ایستگاه سینتاگما پیادهش و با چند قدم پیاده روی به باغ ملی آتن یونان برسند.