بازار مصری استانبول : در کنار مسجد جدید یا مسجد ینی جامی، بازار مصری ها وجود دارد. این بازار درست بعد از تمام شدن مسجد افتتاح شد. بازار مصری به دست مصطفی آقا معماری شده بود و بعد از بازار بزرگ استانبول، معروف ترین بازار سرپوشیده در استانبول بود. ابتدای ساخت این بازار، هنگامی میخواستند آن را افتتاح کنند، نام آن را ولیده کارسیسی گذاشتند که مختص به عطاری های بود. البته بعدها این بازار به انبار غذای استانبول و سپس به بازار فروش گیاهان دارویی تبدیل شد. نه فقط ادویه، همینطور دارو نیز در این بازار به فروخته می شد. بر طبق اسنا مختلف راجب به این بازار، گفته شده که اسم این بازار اول "بازار جدید" بوده. بازار مصری یا بازار ادویه دارای مسجدهای جدید بود و اسم بازار مصری را به همین خاطر روی آن گذاشتند که برطبق درآمد بدست آمده از ایالت مصر امپراطوری عثمانی در سال سال 1660 آن را ساختند. امروزه این بازار به خاطر وجود جاذبه های تاریخی، مساجد و ... به یکی از جاذبه های محبوب توریست ها و گردشگران تور استانبول تبدیل شده است. 

بازار مصری استانبول

قسمت های مختلف این بازار استانبول

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در این بازار میتوانند انواع و اقسام ادویه فروشی ها، مغازه ها و غرفه های پنیر، جواهرات، خشکبار، ترشیجات، راحت الحلقوم و شیرینی های مختلف دیگر، فرش، قصابی و مغازه هدایا و سوغاتی به حای عطاری ها وجود دارند. حدود 85 فروشگاه و مغازه در این بازار فعالیت می کنند. البته با اینکه به این بازار، بازار ادویه فروش ها نیز میگویند، ولی از دهه هفتاد تاکنون تعداد مغازه های ادویه فروشی بسیار کمتر شده است. پیشنهاد ویژه لست تورز به شما برای وقت گذرانی در این بازار، صرف یک وعده غذایی در رستوران پاندلی، از قدیمی ترین رستوران های استانبول می باشد. 

قسمت های مختلف این بازار استانبول

پیشینه بازار مصری

این بازار مساجد جامع بسیاری دارد و همینطور قسمتی از درآمدهایی که از اجاره مغازه های بدست می آیند صرف نگهداری از این مسجدها می شوند. این بازار بوسیله معمار دربار به اسم کوچا کاسیم آقا طراحی شده ولی کارهای ساختاری اش زیر نظر معمار درباری دیگری به اسم مصطفی آقا در ماه های پایانی سال 1660 انجام شده است. بعد از آتش سوزی بسیار بزرگی که در سال 1660 در شهر استانبول به راه افتاد، تقریبا در بیشتر از دو روز تعداد زیادی از محله های این شهر از بین رفتند. با اینکه بازسازی و توسعه دوباره این شهر در سال 1660 متوقف شده بود اما در آخر بین سال های 1660 تا 1665 به همراه بازار مصری دوباره ساخته شدند. 

پیشینه بازار مصری

ساعات بازدید از بازار مصری استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته از ساعت نه صبح تا هفت بعد از ظهر از بازار مصری دیدن کرده و خرید کنند. این بازار روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی، تعطیل می باشد.