بازار بنزان پوکت : بازارگردی در کشورهای مختلف، راهی برای آشنایی با فرهنگ و مردم آن کشور است. شهر پوکت تایلند نیز بازارهای بسیاری داشته که هرکدام به اندازه خود جذاب و دیدنی هستند. اما کی از این بازارها که محیطی مدرن تر داشته، بازار بنزان در پاتونگ، جاده سایکور می باشد. این بازار نه چندان کوچک، پشت به مرکز خرید بزرگ و معروف جانگ سیلون قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور تایلند میتوانند هرآنچه از بازار محلی در این کشور میخواهند، در بازار بنزان پوکت پیدا کنند، اما باکیفیت و محیطی بهتر و البته قیمت مقرون به صرفه و خوب. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر با بازار بنزان پوکت آشنا شوید.

بازار بنزان پوکت

تاریخچه بازار بنزان پوکت

این بازارچه را یک خانواده مشهور در پوکت بوجود آوردند. این خانواده قصد داشتند تا یک تجربه متفاوت از بازارها محلی کشورشان تایلند را به توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند بدهند. معنی نام بنزان در زبان هوکین، بازار محلی است. هوکین یک گویش خاص از زبان چینی بوده که بیشتر بین چینی هایی که از چین بیرون هستند و در مناطق جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند، رواج دارد. ساختمان بزرگ این بازار بوسیله معماران چینی و غربی طراحی شده و سبک و دکوری معاصر دارد.

تاریخچه بازار بنزان پوکت

محصولات و کالاهای بازار بنزان پوکت

در این بازار همه چیز مرتب، تمیز و طبق برنامه است. بازار بنزان پوکت قسمت های مختلفی برای محصولات خود داشته و محصولاتی که ارائه میدهد شامل گوشت، شیرینی های تایلندی، خوراکی های خشک شده، گل ها، سبزیحات، محصولات دریایی، غذاهای تازه و ... می باشد. اگر از این بازار دیدن کردید، حتما سری به قسمت میوه ها زده و از میوه های عجیب و غریب آن دیدن کنید. علاوه بر این مغازه ها، تعدادی غرفه نیز از لباس، هدیه، گل های مصنوعی، اسباب بازی بچه ها، کفش و ... نیز فعالیت می کنند.

محصولات و کالاهای بازار بنزان پوکت

رستوران ها و کافه های بازار بنزان پوکت

انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی، تایلندی، فست فودی و ... در رستوران ها و کافه بارهای بازار بنزان پوکت سرو می شوند. همینطور شعبی از چند رستوران معروف بین المللی مثل KFC نیز در این بازار فعالیت می کنند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند میتوانند با پرداخت صد بات، یک ناهار بسیار خوب در رستوران های این بازار داشته باشند. در بازار بنزان، ایستگاه رادیویی نیز فعالیت کرده و از ساعت شش تا دو بعد از ظهر برنامه دارد.

رستوران ها و کافه های بازار بنزان پوکت

ساعات فعالیت و دسترسی های نزدیک به بازار بنزان پوکت

نزدیک به این بازار یک عبادتگاه چینی کوچک به اسم Hok Siean Tua قرار داشته که درست روبروی بازار قرار دارد. این عبادتگاه سال 2011 ساخته شده و بین ساکنین محله پاتونگ بسیار معروف است. توریست ها و گردشگران میتوانند بعد از خرید از بازار بنزان سری هم به این جاذبه پاتونگ بزنند. بازار بنزان پوکت هر روز هفته از ساعت هفت صبح تا پنج بعد از ظهر باز می باشد.