آکواریوم S.E.A سنگاپور : آکواریوم S.E.A آکواریوم بسیار بزرگی در کشور سنگاپور بوده که به اسم سی آکواریوم نیز شناخته می شود. این آکواریوم سنگاپور با وجود قسمت های متنوع و بسیار زیادی که داشته و همینطور موزه و قسمت شبیه ساز آن باعث شده تا چیزهای زیادی درباره دنیای زیر آب و یادگرفته و بدانید. اسم S.E.A، مخفف آکواریوم آسیای جنوب شرقی بوده که سال 2012 در کشور سنگاپور ساخته شده و دارای بیشتر از هشتصد گونه مختلف از صد هزار موجود دریایی از سراسر دنیا می باشد. بین سال های 2012 تا 2014 تا قبل اینکه اکواریومی به اسم چیملانگ در چین ساخته شود از نظر بزرگی و تنوع آبزیان بزرگترین آکواریوم جهان بود. این آکواریوم که در جزیره سنتوزا قرار دارد، تنها بعد از پنج ماه از افتتاحش توانست یک میلیون بازدیدکننده از توریست ها و گردشگران تور سنگاپور را به سمت خود جذب کند. با لست تورز همراه باشید تا بیشتر با این آکواریوم غول پیکر سنگاپور آشنا شوید. 

آکواریوم S.E.A سنگاپور

قسمت های مختلف آکواریوم S.E.A سنگاپور

  • گذر دریای کاریماتا و جاوا
  • گذر دریای مالاکا و آندامان
  • خلیج بنگال و دریای لاکادایو
  • سفر اقیانوس
  • اقیانوس باز
  • اقیانوس هند و دریای عمان
  • دریای سرخ
  • آفریقای شرقی
  • دریای جنوب چین
  • دریای کوسه

این آکواریوم دارای ده زیستگاه مختلف بوده و مخزن های آب و آکواریوم های بسیاری داشته که در آن ها حیوانات را برطبق منطقه جغرافیایی که به ان تعلق دارند نگه داشته اند. توریست ها و گردشگران میتوانند موجودات آبزی را از نزدیک تماشا کرده و احساس کنند که گویی در اعماق اقیانوس آبی هستند! ایجاد قسمت هایی مثل دیسکاوری تاچ پول در آکواریوم S.E.A باعث شده تا حتی انسان ها بتوانند این بعضی از این موجودات مثل ستاره دریایی را لمس کرده و تجربه ای شگفت انگیز کسب کنند. از قسمت های هیجان انگیز محبوب توریست ها در این آکواریوم سنگاپور، قسمت کوسه هاست. در این قسمت توریست ها و بازدیدکنندگان میتوانند با لباس های غواصی مخصوص داخل آب شده و از نزدیک کوسه ها را ببینند. در کنار این کوسه ها میتوان مارماهی های زیبای رنگارنگ را دید که چطور بدون داشتن باله در آب شنا می کنند. همینطور که از کنار مارماهی ها بگذرید، به آبسنگ های مرجانی رنگی و محل زندگی حیوانات دریای آزاد خواهید رسید. این آکواریوم قسمتی از دریای آزادش از کف تا سقف کشیده شده است. بسیاری از آبزیان و موجودات دریایی مثل ماهی، سفره ماهی دیو، کوسه پرستار، اره ماهی و ... را در این قسمت دید. بعد از قسمت، قسمت دیسکاوری تاچ پول را به شما معرفی می کنیم. دیسکاوری تاچ پول قسمتی است که میتوان ستاره دریایی و حلزون دریایی را لمس کرد! هرگز نترسید آن ها سمی نیستند و گاز نمیگیرند. 

قسمت های مختلف آکواریوم S.E.A سنگاپور

امکانات رفاهی آکواریوم S.E.A

نیمکت های بسیاری برای توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری سنگاپور در سراسر این آکواریوم گذاشته شده تا هرچقدر که میخواهید به تماشای این آکواریوم و حیات آبی بنشینید. همینطور کودکانتان میتوانند اوریگامی آبزی مورد علاقه خود را در قسمت مخصوص این آکواریوم بسازند و خلاقیت خود را نشان دهند. اگر میخواهید از این آکواریوم یادگاری با خود ببرید، سوغاتی فروشی های زیادی در آن قرار داشته و چیزهای جذابی به عنوان سوغاتی و یادگاری دارد. بسیاری توریست ها که علاقه مند به غذا دادن به حیوانات و یا غواصی در کنار آنها هستند، بهتر است بدانند غذا دادن به حیوانات و غواصی معمولا عصرها برگزار می شوند. در ادامه برای گرفتن انرژی دوباره و استراحتی کوتاه برای گشت و گذار در این آکواریوم بزرگ میتوانید در رستوران سی آکواریوم همزمان با تماشای ماهی ها غذایی خوشمزه میل کرده و استراحت کنید. 

امکانات رفاهی آکواریوم S.E.A

موزه دریایی و تئاتر تایفون در این آکواریوم سنگاپور

بعد از اینکه از تمام قسمت های این آکواریوم دیدن کردید، در آخر سری به موزه دریایی و تئاتر تایفون زده و مجسمه های مومی شخصیت های تاریخی را تماشا کنید. در تئاتر تایفون میتوان شبیه ساز شده لحظه گرفتار شدن یک کشتی در طوفان و غرق شدن آن را از نزدیک دید و حس کرد. 

موزه دریایی و تئاتر تایفون در این آکواریوم سنگاپور

ساعات بازدید از آکواریوم S.E.A سنگاپور

توریست ها و گردشگران تور ارزان سنگاپور میتوانند هر روز هفته از ساعت ده صبح تا ساعت هفت بعد از ظهر از این اکواریوم دیدن کنند. بهتر است همیشه نیم ساعت زودتر بلیت های مورد نظر را تهیه کنید. چرا که آکواریوم S.E.A یک جاذبه گردشگری بسیار معروف در این کشور بوده و به همین خاطر صف های طولانی برای خرید بلیت دارد.