آکواریوم های استانبول : استانبول جاذبه های توریستی و گردشگری کم ندارد. اما یکی از این جاذبه ها که توریست ها و گردشگران میتوانند در هر چهار فصل از سال از آن ها دیدن کنند، آکواریوم ها هستند. از بین تمام جاذبه های تفریحی استانبول، آکواریوم ها پرطرفدارترین هستند. اگر به دنیای زیر آب و موجودات آبزی علاقه مند هستید که دیگر چه بهتر، استانبول بهترین و مجهزترین آکواریوم های اروپا را داراست. با بازدید از این اکواریوم ها، تفریحی متفاوت در استانبول داشته باشید. استانبول تقریبا چهار آکواریوم داشته که هرکدام جاذبه ها و تفریحات متفاوت و مختلفی دارد. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا آکواریوم های استانبول را بیشتر بشناسید. 

آکواریوم استانبول 

بهترین پارک موضوعی در تمام استانبول همین اکواریوم است. آکواریوم استانبول بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در تمام دنیا می باشد. توریست ها و گردشگران بیشتر به آکواریوم دو طبقه ان که دارای مخزن های بزرگ و کوچکی بوده جذب می شوند. اکواریوم استانبول دارای هفده هزار جاندار دریایی در 1500 گونه مختلف است. با بازدید از این اکواریوم با دنیای زیر آب و موجودات آبزی فوق العاده و شگفت انگیز آن آشنا خواهید شد. این اکواریوم بزرگ شبیه ساز هفده منطقه و زیست بوم دنیاست که بین ان میتوان دریای مرمره، اژه، سرخ، مدیترانه و سیاه را نیز دید. 

امکانات رفاهی در این اکواریوم

بازدیدکنندگان در این پارک موضوعی میتوانند به جانوران دریایی غذا دهند، کنار کوسه ها شنا کنند، در هزارتوی ایینه ای به گشت و گذار بپردازند و یا در شبیه ساز فلای راید مشغول شوند. این آکواریوم استانبول دارای چند استخر سرپوشیده و روباز، سالن ماساژ، رستوران و کافه های مختلف به سمت دریا و البته یک مرکز خرید بزرگ می باشد. 

ساعات و هزینه بازدید از اکواریوم استانبول

توریست ها و گردشگران میتوانند هر روز هفته بین ساعات ده صبح تا هفت بعد از ظهر و روزهای آخر هفته از ساعت ده صبح تا ده شب از آن دیدن کنند. هزینه بازدید از این آکواریوم برای بزرگسالان 53 لیر، برای کودکان دو تا دوازده سال 35 لیر و برای کودکان تا سن دو سال رایگان خواهد بود. 

آکواریوم استانبول

آکواریوم تورکوآ زو استانبول

یکی دیگر از اکواریوم های استانبول که طرفداران زیادی دارد، آکواریوم تورکوا زو است. این آکواریوم اولین آکواریوم عمومی ساخته شده در شهر استانبول بوده و همینطور بزرگ ترین آکواریوم در اروپا شناخته می شود. راهروی اکواریوم تورکوا زو 83 متر طول داشته و زاویه دید 270 درجه به بازدیدکنندگان و توریست ها میدهد. این اکواریوم 21 ناحیه و منطقه مختلف داشته که در آن ها 1500 ماهی و موجود دریایی زندگی می کنند. 

قسمت های مختلف آکواریوم تورکوآ زو استانبول

  • بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا 
  • راهرو اقیانوسی و زیر ابی تورکوآزو
  • لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر تجربه 
  • تماشای غذادهی با ماهی ها
  •  بخش تفریح و سرگرمی کودکان

ساعات بازدید و هزینه ورود به آکواریوم تورکوا زو استانبول

این اکواریوم استانبول روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب و دیگر روزهای هفته از ساعت ده صبح تا هفت بعد از ظهر باز می باشد. همینطور هزینه بازدید از آن برای توریست ها و گردشگران بزرگسال تور استانبول که بالای چهارده سال سن دارند پنجاه لیر، برای کودکان سه تا چهارده سال چهل لیر و برای کودکان زیر سه سال رایگان می باشد. همینطور این آکواریوم دارای بسته های خانوادگی بوده که هزینه آن بین 134 تا 174 لیر هستند.  

آکواریوم تورکوآ زو استانبول

پارک دلفیناریوم استانبول

پارک دلفیناریوم استانبول در محله ایوب و گلدن هورن قرار داشته و یکی از بزرگ ترین دلفیناریوم های اروپاست. این پارک هر روز نمایش های جذابی از دلفین ها، موجوداتی دوست داشتنی و باهوش داشته که تماشای آن قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود. شما میتوانید در این پارک علاوه بر تماشای نمایش یک ساعته، در کنار دلفین ها شنا کرده و در آخر با آن ها عکس یادگاری بگیرید. برای شنا کردن همراه با دلفین نباید نیاز به هیچ وسیله کمکی داشته باشید و باید شنا کردن را خوب بلد باشید. چرا که استخرها پنج متر عمق داشته و استفاده از هرگونه جلیقه ممنوع می باشد. کودکان بالای ده سال در فصل زمستان و کودکان باید شش سال در فصل تابستان میتوانند همراه با دلفین ها شنا کنند.

ساعات بازدید و هزینه ورود به پارک دلفیناریوم استانبول

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند بین ساعات نه صبح تا شش بعد از ظهر از این پارک دیدن کنند. هزینه ورود به پارک برای افراد بزرگسال شصت لیر، برای کودکان سه تا چهارده سال 45 لیر و برای افراد 65 سال به بالا 45 لیر می باشد. همینطور اگر هزینه شنا کردن با دلفین ها مابین 120 تا 270 دلار، بازی با دلفین ها 120 تا 270 دلار و هزینه غواصی نیز دویست تا 470 دلار می باشند. 

پارک دلفیناریوم استانبول

آکواریوم ویا سی تما پارک استانبول

اکواریوم ویا سی تما با فاصله یک ساعته از شهر قرار داشته و یکی از بزرگ ترین و بروزترین شهربازی های اطراف شهر استانبول محسوب می شود. این پارک با بروزترین تکنولوژی های دنیا ساخته شده و دارای 35 قسمت مختلف برای تفریح و بازی می باشد. این پارک طولانی ترین اکواریوم استانبول را داشته که در آن انواع و اقسام موجودات دریایی از گونه ها مختلف را نگهداری می کند. همینطور توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند بعد از بازدید از این اکواریوم، سوار ترن هوایی این شهربازی شوند و سرعت 110 کیلومتر در ساعت را در دو ثانیه تجربه کنند. رد فایر، پنجمین ترن هوایی بزرگ و پر سرعت قاره اروپا بوده و در طول مسیر 980 متری اش دوازده نفر را در دو ثانیه جابجا می کند. هر شب ساعت هشت شب، پارک ویا سی تما کنسرت های رایگان شبانه برگزار می کند.  

هزینه بازدید و ساعات ورود به شهربازی ویا سی تما پارک استانبول

این شهربازی روزهای دوشنبه تا شنبه بین ساعات دوازده ظهر تا دوازده شب و روزهای یکشنبه بین ساعات بعد از ظهر تا دوازده شب باز می باشد. هزینه بازدید از آن نیز برای افراد بالای پانزده سال 94 لیر، برای کودکان چهار تا چهارده سال 84 لیر و برای کودکان تا سن سه سال رایگان می باشد. همینطور اگر به صورت گروه های سه، چهار و پنج نفره وارد شوید، هزینه اش به ترتیب 250، 325 و 399 لیر می شود. 

آکواریوم ویا سی تما پارک استانبول