عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور : عمارت سلطان عبدالصمد در واقع یک سانمان نمادین بوه که درست روبروید میدان مردکا و کلوپ رویال سلانگور قرار دارد. این عمارت بزرگ در سال 1897 بوسیله A.C. ساخته شد. زمانی که حکومت بریتانیا در مالزی همچنان برقرار بود، این عمارت نیز جز چندین اداره دولتی شهر محسوب می شد. اما امروزه دیوان و عدالت عالی در عمارت تاریخی سلطان عبدالصمد مستقر است. چیزی که توریست ها و گردشگران تور مالزی را به سمت این عمارت جذب می کند، طراح های مغربی زیبا و همینطور برج ساعت است. عمارت سلطان عبدالصمد در مناسبت ها مهم با پرچم ها و نورهای رنگی تزئین می شوند.

عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور

معماری عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور

این عمارت امروزه مکانی برای استقرار وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ کشور مالزی است. هرچند از این عمارت برای کارهای اداری دیگر استفاده نمی شود اما اکنون به جاذبه گردشگری بسیار مهم و همینطور نماد تاریخی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی تبدیل شده و هیمنطور با استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی روبرو شده است. بنای عمارت سلطان عبدالصمد کاملا از آجر بوده و ویژگی فوق العاده ای که دارد، معماری گوتیک، وسترن و همینطور سبک موریش در ساخت آن است. این بنا طاق های قوسی شکل، ستون ها منحنی با گنبدهای مسی که میدرخشند، برج ساعت 41 متری و ایوانی زیبا و مجلل داشته که ان را خاص تر می کند.

معماری عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور

 دسترسی های نزدیک به عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور

توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی میتوانند برای رسیدن به این عمارت باشکوه از خط راه آهن سریع لایت راپید استفاده کنند. این بنا درست روبروی میدان مردکا قرار دارد و میتوان با سوار شدند در خط پوترا و پیاده شدن در ایستگاه پاسار سنی و یا مسجد جامع به راحتی به عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور برسند. به طور کلی این عمارت در قسمت شرقی میدان مردکا و رویال سلانگور کلاب، در طول خیابان سلطان حسام الدین قرار دارد.