خرید ویلا در باکو : در طی سال های گذشته، سرمایه داران ایرانی بسیاری مایل به خرید ملک در خارج از کشورشان ایران بوده اند. دلیل این تمایل ایرانی ها، قیمت پایین تر املاک در خارج از کشور نسبت به ایران می باشد. یکی از کشورهایی که ایرانیان تمایل بیشتری برای خرید املاک در آن را دارند، آذربایجان، شهر باکو است. خرید خانه و خرید ویلا در باکو هزینه بسیار پایینی داشته و میتواند یکی از راه های دریافت اقامت موقت یا دائم در کشور آذربایجان باشد. به دلیل رشد و پیشرفت شهر باکو در جهان، بسیاری از اتباع خارجی علاقه مند به خرید ملک در شهر باکو شده اند. در ادامه شما را بیشتر با شرایط خرید خانه و ویلا در باکو آشنا می کنیم. 

خرید ویلا در باکو

اسناد ضروری برای خرید ویلا در باکو

برای خرید و فروش و به طور کلی معاملات املاک باید گذرنامه، کارت هویت و یا اقامت موقت، سند تایید مالکیت اموال را همراه خود داشته باشید. این معاملات در جمهوری آذربایجان باید در یک دفتر اسناد رسمی انجام شود. خرید ویلا در باکو برای افراد خارجی، مستلزم داشتن حداقل اقامت موقت در خاک آذربایجان می باشد. 

اسناد ضروری برای خرید ویلا در باکو

خرید ویلا در باکو به چه صورت است؟

افراد خارجی میتوانند با کمک گرفتن از مشاورین املاک معروف و معتبر در شهر باکو و بازدید کامل از خانه های مختلف، در این شهر دوست داشتنی خانه بخرند. برای صاحب خانه شدن در این کشور باید مراحل قانونی خرید و منتقل کردن سند انجام داد. در باکو بیشتر ساخت و سازها به صورت آپارتمانی و مسکونی هستند. اگر امنیت برای شما مسئله بسیار مهمی است، بهتر است در منطقه های مسکونی خانه بخرید. اگر قصد خرید ویلا در باکو را دارید، بهتر است مناطق ساحلی شهر را انتخاب کنید. این منطقه با مرکز شهر چهل کیلومتر فاصله داشته و همینطور مجتمع های مسکونی زیادی در آن ساخته شده است. از نظر حمل و نقل نیز، دسترسی راحتی به مرکز شهر دارد. خرید ویلا در باکو، وضعیت متفاوتی دارد، به این صورت که در این شهر بالا شهر یا پایین شهری وجود نداشته و فقط در قسمت های قدیمی تر این شهر است که قیمت ها متفاوت و کمی بالا هستند. به طور کلی اگر بخواهیم هزینه خرید ویلا در باکو را به تومان در نظر بگیریم، قیمت هر متر خانه در شهر باکو بین ششصد تا نهصد هزار تومان می باشد که اگر ویلایی که قصد خرید آن را دارید دارای شرایط خاصی باشد، ممکن است قیمت بالاتر یا پایین تر باشد. اما از نظر اجاره، قیمت ها چندان تفاوتی با تهران ندارد. خرید ملک در باکو ارزان تر بوده و دلیل این ارزانی ها هم قیمت بسیار پایین زمین در باکو می باشد. باکو برای خریداران املاک، یکسری تسهیلات در نظر گرفته است. به خریداران املاک برای واحدهای آماده، تا 80% وام بانکی ارائه می شود. همینطور میتوان با سی درصد از قیمت ملک از راه تسهیلات بانکی، آن را خریداری کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اجاره خانه، سوئیت و خرید خانه در باکو، با شرکت معتبر لریک تماس حاصل فرمایید. 

خرید ویلا در باکو به چه صورت است؟

دریافت اقامت جمهوری آذربایجان از طریق خرید ویلا

شما میتوانید با خرید یک ملک یا خانه ای که 100000 هزار مانات ارزش دارد، اقامت این کشور را دریافت کنید. راه های زیادی برای دریافت اقامت این کشور وجود دارد که یکی از آن ها خرید ملک است. شما با خرید ملک در آذربایجان، در مرحله اول یک دوره شش ماهه اقامت خواهید گرفت و در ادامه اگر آن را تمدید کنید، به صورت یک ساله مجددا تمدید خواهد شد. برطبق قوانین کشور آذربایجان، مردم محلی و افراد خارجی میتوانند در این کشور ملک خریداری کنند. در آذربایجان املاک به صورت مالکیت و یا استیجاری قابل خرید می باشند. یک فرد خارجی، تنها قادر به خرید املاک است و نمیتواند زمین خریداری کند (منظور از ملک یک آپارتمان یا خانه است). 

دریافت اقامت جمهوری آذربایجان از طریق خرید ویلا

خرید ملک در دو سال گذشته در باکو

خرید ملک در باکو سال 2017

در سال 2017 خریداران ملک در باکو با افزایش قیمت روبرو شدند. دلیل آن هم فعالیت های دوباره بانک ها در بازار، ارائه وام به مشتریان این بازار و افزایش نسبی نفت می باشد. با همین چند دلیل، بازار مسکن باکو و دیگر شهرهای این کشور در سال 2017 رو به رشد بوده اند. 

خرید ملک در باکو سال 2018

با توجه به سال گذشته، یعنی سال 2017 که بازار املاک رو به رشد بود، تا سه ماه سال 2018 نیز همچنان رو به رشد و پیشرفت بود تا جایی که اقتصاد دانان معتقد بودند افزایش فعالیت در بازار املاک و مستغلاتی که در سال گذشته وجود داشت، باعث کاهش 3.46 درصدی قیمت ها شد. 

فروش آپارتمان در آذربایجان

اگر ملک یا خانه ای در باکو دارید و میخواهید آن را بفروشید، بهتر است از قیمت هر متر مربع خانه و ملک در شهر باکو خبر داشته باشید. قیمت هر متر مربع خانه در قسمت مرکزی شهر 2.230.77 منات و در قسمت حومه شهر 928.20 منات می باشد. 

فروش آپارتمان در آذربایجان

شرایط زندگی در باکو

اگر قصد اقامت دائم در این کشور را با خرید ملک و ویلا را دارید، نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید در مورد زندگی در باکو بدانید. شرایط زندگی در باکو بسیار راحت بوده و حتی ممکن است احساس کنید در مملکت خودتان هستید. دین رسمی این کشور اسلام بوده و بیشتر مردم این کشور مسلمان هستند. همینطور زبان رسمی آن و زبانی که بیشتر مردم به آن صحبت می کنند ترکی بوده و زبان دوم آن روسی می باشد. البته به خاطر ازدیاد جمعیت توریست ها و گردشگران ایرانی تور لحظه آخری باکو نیز، مردم آن به زبان آذری و کمی فارسی نیز صحبت می کنند. چیزی که توجه مهاجران ایرانی را به این شهر جلب کرده به جز زبان، فرهنگ و مذهب آن است که بین این دو کشور بسیار مشابه می باشد. توریست ها و گردشگرانی که از شهر باکو دیدن کردند، آنقدر این شهر را دوست داشته اند که به سرعت علاقه مند به زندگی در آن شدند. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید درباره شرایط زندگی در باکو بدانید، هزینه های زندگی است. هزینه های زندگی در این شهر از نظر رستوران ها، کالاها و اجناس واجب، پوشاک، مسکن و ... را برای شما در این قسمت روشن می کنیم. هزینه یک وعده غذا در رستوران های این شهر 7 منات بوده و برای دو نفر 35 منات در یک رستوران معمولی می باشد. همینطور برای فست فودهایی مثل مک دونالد شش منات، نوشیدنی هایی مثل آب معدنی در کافه ها و بارهای این شهر 0.27 منات می باشد. میوه و سبزیجات در این شهر برای هر یک کیلو، بیشتر از 3 منات نیست. مواد غذایی و ... که از سوپرمارکت ها تهیه خواهید کرد از 10 منات تا 20 منات هزینه دارند. به عنوان مثال هزینه یک کیلو گوشت و مرغ در باکو از 4.29 و 8.41 منات می باشند. حمل و نقل در باکو نیز به این صورت است که بلیط مترو 0.20 منات و برای تاکسی ها 1 منات می باشد. تنها هزینه ای که در باکو کمی بیشتر از دیگر هزینه هاست، هزینه پوشاک است. پوشاک در باکو نسبت به برندی که دارند، هزینه بیشتری هم دارند. یک ست ورزشی در باکو 44 منات، یک جفت کفش نایکی 92 منات، یک جفت کفش چرم مردانه 77 منات و هر شلوار جین 40 منات قیمت دارند. به طور کلی، بعد از دو سال زندگی کردن در این کشور میتوان اقامت موقت و یا اقامت دائم گرفت. افراد خارجی در کشور آذربایجان اجازه سرمایه گذاری، کار، استفاده از بانک های محلی، ازدواج و طلاق با شهروند آذربایجانی، خانه، سلامت، بیمه مسافرت و تحصیل کردن در موسسه های آموزشی را دارند. این افراد باید مالیت خود را به موقع و سر وقت پرداخت کنند تا اجازه اقامت این کشور را بدست آورند. همینطور حق رای نداشته و شامل خدمات سربازی نیستند.

شرایط زندگی در باکو

خرید ماشین از باکو آذربایجان

کشور آذربایجان در طول سال ها، پیشرفت ها و رشد بسیار خوبی داشته. یکی از این پیشرفت ها در زمینه صنعت خودرو سازی می باشد. آذربایجان در سال های اخیر محصولات جدید و مختلف خودروسازی را وارد کرده و به مشتریان خود ارائه کرده است. امروزه میتوان بسیاری از مدل های معروف و بروز دنیا در زمینه خودرو را در کشور آذربایجان و پایتخت آن باکو دید و دریافت کرد. شما میتوانید خودروهای باکو را در منطقه بندر انزلی با قیمت مناسبی خریداری کنید.

خرید ماشین از باکو آذربایجان